Inlägg från: kate79 |Visa alla inlägg
  • kate79

Midjemått under 80

Jag läste också det om 80 cm och tänkte att det kan ju inte vara någon fara.

93!!! cm hade jag. Men det är inte bukfetma utan en massa överflödsskinn och utåtstående muskler.

Men jag gör sit-ups om kvällarna men än så länge ger det föga resultat.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • kate79
    Missisola skrev 2007-07-26 18:17:40 följande:
    Jess: Kollade in på dina bilder...för att få en uppfattning om hur du ser ut och ja...stirra dig inte blind på midjemåttet bejbi...du ser ju helt normal ut...Sen att man liksom är degig och större runt om är ju inte så konstigt!!!!Shit du fick ju barn för 8 veckor sen!Det tog 9 månader för min kropp att se ok ut - dvs som innan grav. Fast ff ser den annorlunda ut - bredare höfter och så...Kate79: Att göra sit ups bara hjälper inte .... man måste fettförbränna i komb med styrka(och helst äta ok mat)Men man bör ju vänta med riktigt träning till efter efterkontrollen - så man få kvitto på att man är hel liksom...Gjorde den där kvotberäkningen...eum...Och ja jag har ju typ ett BMI under 20 men ändå "fet"...Hmmmm....
    inser att jag inte kan kränga i mig en massa godis och onyttigheter

Försöker få tillbaka mina magmuskler på plats.
  • kate79

Magnesium har jag också hört ska vara bra för att minska sötsuget.

Går på shiatsumassage och fick rådet där att köpa vitaminer för gravida och ammande, ammar min 17 månaders dotter. Bara efter en vecka var godissuget som bortblåst, kändes jättekonstigt att inte vilja köpa den där extra chokladen när man var inne i affären, var inte alls sugen.

• kate79
    Missisola skrev 2007-07-28 07:24:28 följande:
    KROM!!!! minskar sötsuget!
    Jag har hört att både krom och magnesium ska vara mineraler som minskar sötsuget!
Svar på tråden Midjemått under 80