Inlägg från: Jess83 |Visa alla inlägg
  • Jess83

Midjemått under 80

lövet2 skrev 2007-07-25 14:37:58 följande:
    TS - Jag har också grubblat på det där! Enligt tabellerna för midjemått, så borde jag klassas som sjukligt fet med mina 94 cm. Men jag väger bara 62 kg, så jag skulle nog själv möjligen klassa mig som lite mullig ...
    Ja eller hur... Men jag skulle ens inte kalla dig mullig!
    (¯`°?.¸ ღ Julius kom till världen 24/5/2007ღ ¸.?°´¯)
  • Jess83

Tycker det är svårt att mäta.. asså precis där jag är som smalast det är inte speciellt långt under bysten o där ligger jag på 87 cm

• Jess83

Ett jäkla krongel med det där med mätning

• Jess83
    Fluffguf skrev 2007-07-25 14:46:33 följande:
    Det är nog där du ska mäta ändå, midjan sitter väl typ halvvägs upp till bysten.
    okej ja då så.. fasst det känns ju konstigt att säga att mitt midje mått är 87cm

precis över öftbenen anser jag vara midjan där har jag 92cm fasst jag har inte byxorna så högt upp ( ganska långa ben )
  • Jess83
    Var sitter midjan?
    Fråga:
    Var på magen ska jag mäta midjemåttet?
    GI-expert Ewa Söderström svarar: Det är mellan höftbenet och första revbenet som du ska ta måttet, alltså precis ovanför naveln.
  • Jess83

Jag har 106cm runt rumpan/höfter... men herregud jag har precsis fått barn och han var inte speciellt liten *hihi*

har redan minskat 4cm runt bäkenbenet så jag e nöjd...

• Jess83
    Drickaback skrev 2007-07-25 15:02:40 följande:
    Höftmåttet på kvinnor är fullständigt irrelevant. Det är bukfetma (hos både män och kvinnor) som kan signalera om ohälsa.
    ja... men bukfett mäts altså  i midjan?
  • Jess83
    Drickaback skrev 2007-07-25 15:08:49 följande:
    Nej, endast bukfetma anses vara en riskfaktor. (Om du inte är mycket fet).
    Okej...
  • Jess83
    Im Fabulous skrev 2007-07-25 16:26:35 följande:
    Notera, det är en stor skillnad på att banta och att äta rätt. Man är/blir inte överviktig om man äter rätt.
    Abslout! Men man måste motionera också om man vill bli av med kilon och det är tvärr lite svårt nu för mig... När jag inte ammar längre ska jag försöka gå ner, nu ska jag mest njuta av att umgås med min son.. vilket i och för sig är ganska energi krävande
  • Jess83
  • Jess83
    Missisola skrev 2007-07-26 18:17:40 följande:
    Jess: Kollade in på dina bilder...för att få en uppfattning om hur du ser ut och ja...stirra dig inte blind på midjemåttet bejbi...du ser ju helt normal ut...Sen att man liksom är degig och större runt om är ju inte så konstigt!!!!Shit du fick ju barn för 8 veckor sen!Det tog 9 månader för min kropp att se ok ut - dvs som innan grav. Fast ff ser den annorlunda ut - bredare höfter och så...Kate79: Att göra sit ups bara hjälper inte .... man måste fettförbränna i komb med styrka(och helst äta ok mat)Men man bör ju vänta med riktigt träning till efter efterkontrollen - så man få kvitto på att man är hel liksom...Gjorde den där kvotberäkningen...eum...Och ja jag har ju typ ett BMI under 20 men ändå "fet"...Hmmmm....
    Åh tack
  • Jess83

Jag har köpt Krom nu som tydligen ska minska söt sug undrar om det hjälper.. är mera sötsugen nu när jag ammar vilket jag inte är annars...

• Jess83
    Veladis skrev 2007-07-27 11:02:19 följande:
    Det var likadant för mig, jag gick inte ner ett dugg när jag ammade, trots att jag ammade massor... Det var 20 kg upp under graviditeten och 10 kg ner direkt, resten satt där de satt trots långa barnvagnspromenader och intensiv amning, eftersom jag kompenserade amningen med mer mat och gott...
    Jag gick upp 25 kg under graviditeten och ner 10 direkt efter och sen 4 till efter nån vecka men där dod det stopp... så 6 kg kvar till vikten jag hade innan, men ytterligare 7 till för att nå mål vikten... hmmm Det är sammanlagt 13 kg, kommer aldrig klara det tror jag... Ärsh vikten skiter jag nästan i igentligen, kan jag kolla mig i spegeln och tycka att jag har en fin kropp då spelar det ingen roll vad jag väger.
  • Jess83
    Missisola skrev 2007-07-27 11:42:01 följande:
    Jess83: Kommer du visst att klara - du måste tänka långsiktigt!!! Kan rek. Viktklubben!!! Har varit med där i några omgångar - senaste efter Ebba föddes.Gick ner mina 14 kg som inte ramla av efter förlossningen på 9 månader... Nu ytterligare ett år senare har jag gått ner 2 kilo till..dvs 2 kg på 1 år...Nu är jag i mål(och ja..hmm..snart dax att fixa nu bebis...och kommer helt klart gå upp 25 pannor då oxå, men men jag vet ju att kan gå ner dem så)
    Jag ska verkligen försöka

Lycka till med försök att fixa syskon
  • Jess83
    Missisola skrev 2007-07-28 07:24:28 följande:
    KROM!!!! minskar sötsuget!
    Vi får hoppas att det hjälper då...
Svar på tråden Midjemått under 80