• ökens blomma

*Salam aleykom Hur många muslimer finns

Salam aleykom

Hur många muslimer finns här ?

Är själv muslim

mvh

• Svar på tråden *Salam aleykom Hur många muslimer finns
  • ökens blomma

En sammanfattning för vad som hände igår kväll och som några tyckte att jag angrepp personerna som jag diskuterade med....Sanningen är att de personerna som jag pratade med angrepp Islam och muslimerna genom att kalla oss muslimska kvinnor för allt möjligt !!

Vi småpratade jag och hibasmamma och en syster till, då kom en tjej och sa att hon ska konvertera till Islam på sommaren. Plötsligt så kom två kvinnor som började trampa på Islam och på muslimerna , och när vi visade att den ena trampade på muslimerna och den andra hävdade att hon var kunnig i Islam fastän hon kunde inte ett dugg om den., då började de klaga om att jag angrepp dem.

Vill man bli respekterad då får man visa respekt...De säger om muslimska kvinnor bland annat att de inte får köra bil, inte får jobba, mannen styr kvinnan, kvinnorna får inte göra vad de vill , kvinnorna får inte rösta , kvinnorna får inte tala med män , kvinnorna får hårdare straff än män när de är otrogna , islam förnedrar kvinnor, ingen jämlikhet i Islam osv

Min slutsats är så här : Jag har startat denna tråd för att få träffa andra systrar och för att det är kul att veta att det finns muslimer här ! Jag har inte startat tråden för att diskutera med de icke muslimer ! Har man frågor om vår religion så får man starta en tråd eller skicka ett meddelande och ställer sina frågor ! Men eftersom bilden på Islam är mörkt i världen så är det vanligt att man träffar på personer som har fördomar och som hackar på Islam

Allahu almostáan

• ökens blomma

Hibasmamma

Assalam Aleykom okhty

Det är sant det du citerat från Koranen, men jag pratade om rättigheterna för kvinnan och mannen , det är inte samma sak . Kvinnan har mer än mannen !

• Hibasmamma

Ökens blomma: Hoppas vi kan fortsätta diskutera Islam! Det är kul om det händer lite i tråden , men som sagt tjafs på den nivån som igår kan vi vara utan (även om det alltid är bra att kunna bemöta fördomarna).

Jag (och säker ni andra också här itråden) svarar gärna om någon undrar något om Islam, men vill inte gärna bli anklagad och smutskastad.

• mutti2

Ökens blomma: "den andra hävdade att hon var kunnig i Islam fastän hon kunde inte ett dugg om den., då började de klaga om att jag angrepp dem"...

Vad är du för person som kan bedöma om folk är kunniga eller ej?! Är du "gud, den allsmäktige, eller vad?"...
    Och jag har aldrig "trampat" på någon! Jag sa bara min åsikt, som jag har all rätt att göra. Alla behöver inte tänka och tycka som du. Direkt vi gör det, blir du asförbannad! Om nån har använt oförskämdheter/fula ord så är det du själv! Du kallade Willow för lögnare och till mig att jag "vill visa mina tuttar"!!! Det är kränkning och förolämpning och personangrepp! Jag visar inte mina tuttar... går normalt klädd som de flesta, även muslimer som går utan slöja. Man har inte rätt att gå till personangrepp som du gjort.... Strider mot reglerna på FL!

• mutti2

Och vad beträffar mina kunskaper i islam/kristendom så kan jag informera dig om att jag faktiskt läst religionskunskap på Högskolan (20p.) och fick MVG. Hade dessutom just islam som fördjupningsämne. Jag läste det då jag alltid varit strängt emot gammaldags religioner som jag inte tycker passar in i dagens moderna samhälle.

I mitt politiska engemang kan man inte komma in och säga det man har varmt om hjärtat, utan där ska det enbart vara fakta, därför valde jag att läsa religion, då jag hade mycket med just såna ärenden att göra när jag bodde i Stockholm, där det ju bor många invandrare och muslimer.

Och att jag sa min åsikt om islam och om att konvertera är inte att angripa någon! FL är ju en debatt-sida där folk säger sin åsikt... och det betyder inte angripa någon... Om jag är emot islam så är jag det, och ingen kan tvinga mig att tycka annorlunda!

• ökens blomma

Jag vill inte veta om din livshistoria eller vad du har studerat . Faktan är att du angriper MIN religion utan någon kunskap . Det jag vill veta är namnen på de böckerna som du läste på högskolan om Islam, jag vill se om det står att kvinnan är slav för sin man och att Islam är kränker kvinnan !

Du säger att du inte är rasism , hur beskriver man dina inlägg som är fulla av hat ?? Du kallar Islam för kvinnokränkning! Du kallar muslimska kvinnor för slavar för sina män ! Det är hets mot folkgrupp som strider
    mot reglerna på FL.

( FL är ju en debatt-sida där folk säger sin åsikt )

Jag tror inte att alla åsikter är accepterade heller när du går till angrepp mot muslimer och mot Islam. Vill du säga din åsikt får du göra det genom att säga t .ex jag tycker inte att Islam är rätt, inte säga ( finns det någon klok som tror på uråldrigaskrifter ) . Jag tror på Koranen och den boken är uråldrig för dig , då är jag inte klok, är det inte en person angrepp ??

Jag har inte sagt att du visar dina tuttar utan det var en omvänd fråga , när ni pratade om beslöjande kvinnor på ett förnedrade sätt !

Det är klart att man är lögnare när man ljuger, eller är det en som talar sanningen ??? Jag är arab och jag vet hur det är i mina arabiska länder och vet hur man lever där !

Som jag sa i mitt tidigare inlägg att jag startade tråden för oss muslimer inte för att diskutera "åsikter" , har du frågor om Islam får du starta en annan tråd !

• Willow 82

Ökens blomma-
    Du har verkligen inte lyssnat på något jag sagt. Jag har inte angripit islam eller muslimska kvinnor och inte kallat er för någonting över huvudtaget.
    Allt jag sagt baserar sig på mina egna erfarenheter som jag upplevde under den tiden jag bodde i Saudi Arabien (I Riyadh 2 år).
    om det nu är så att läget för kvinnorna i saudi arabien har förbättrats drastiskt under tiden som jag varit hemma i sverige så är det någonting jag inte hört talats om. Men en sak vet jag med all säkerhet under tiden jag bodde där så var det så som jag berättat. Inget ont emot islam som sagt.

• Hibasmamma

Ni andra muslimer! Gärna sunni eftersom shiaa och sunni tydligen er på olika sätt...

Kan någon förklara det här med dua för mig?
    Vad exakt är dua (hoppas ni förstår vad jag menar, alltså det arabiska ordet dua "Ya rabbi...")
    Ska man bara säga dua efter att man bett klart?

• fenomena83

ok det kanske var lite klantigt uttryckt.
    men vad jag EGENTLIGEN menade fast jag inte visste hur jag skulle säga det var att muslimerna själva vet faktiskt mer om sin egen religion än vad en icke-muslim gör. oavsett om denne läst både det ena och det andra på universitetet. man vet väl för sjutton bäst om sin egen religion eller??

sen kan man ju iofs TOLKA på massa olika sätt.... men jag tror fortfarande att den som tolkar koranen bäst är den som är muslim själv... man kan nog knappast förstå sig på koranen fullt ut om man inte tror på den........

• ökens blomma

Hibasmamma

Rabbi Rabb betyder Gud , Ya Rabbi betyder min Gud.

Man kan göra duáa när som helst. En muslim gör duáa nästa hela tiden, när han tar på sig kläderna har en duáa, när han dricker har en duáa, när han äter, när han går till säng, när han är mätt, när han åker ( bil, häst, kamel osv ), när han besöker en stad, när han går på toan,när han blir färdig från toan, när han tar på sig nya kläder, när han har samlag, när han gifter sig ,,,ja listan är väldigt lång

Angående din fråga om en websida om hadith , jag har skaffat till dig alhamdulillah

Hadither

Sahih Muslim

Sahih Bukhari

Maliks Muwatta

Forty Hadith Qudsi

An Nawawi's Forty Hadith

quraan.com/Index.aspx&tabid=24

Tafsir

www.tafsir.com/

Nu förtjänar jag en liten duáa från dig

Svar på tråden *Salam aleykom Hur många muslimer finns