• 1991

Uppfödare av Fransk Bulldog?

Min pappa funderar på att skaffa en fransk bulldog och har bett mig försöka leta efter uppfödare (eftersom han själv inte äger någon dator) så jag har försökt, men det verkar väldigt svårt att hitta. Hittade 1 st men hennes valpar var redan tingade.

Så jag undrar om någon här vet om någon bra uppfödare, eller om någon här kanske ÄR uppfödare?

Han var även intresserad av en annan hund som liknade den Franska Bulldogen, men nu minns jag ju såklart inte vad den heter. Någon kanske vet vilken jag menar?
    Den ser i princip ut som en Fralla, bara att den inte verkar ha en lika kraftig kroppsbyggnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 19:11:10:
    Det var Boston Terrier som den andra rasen han syftade på hette!

Så jag vill alltså veta vart man hittar uppfödare av Boston Terrier och/eller Fransk Bulldog!

• Svar på tråden Uppfödare av Fransk Bulldog?
  • KarolinaF

kolla på www.skk.se Svenska kennelklubben. Då vet du också att uppfödaren är seriös

• Joshua

Alltså den andra han syftade på:D

• 1991

Joshua - Ja juste! Det var den han menade, ja.

KarolinaF - Jag kollade där, men fattar inte riktigt sidan. Var hittar man uppfödarna?

• ebben

FBK = fransk bulldogg klubb har uppfödarregister! Eller ring Svenska kennelklubben o be om uppfödare till de raserna.
    Jag har en fransk bulldogg.

• KarolinaF

Ebben. Hur tycker du det är att ha en fransk bulldog? Jag har tidigare haft Amstaff, en ras som jag trivdes väldigt bra med, men det skulle vara bra med en mindre hund.

Amstaffen kräver ganska mycket uppfostran, även om hon är lätt att ha att göra med.

• Powerwoman
    http://www.indie.sannab.se/link.htm Där har du en hel hög länkar till uppfödare:)

Jag letar nämligen själv, och står på kö på ett par ställen nu.

Jag funderade på Bostonterrier först, men det verkar vara stört omöjligt att få tag på en så jag satsar på en liten fralla nu som egentligen var mitt första val:)
  • 1991

Tack för alla tips, min käre far har nu ringt och "beställt" hem papper på alla uppfödare som finns i sverige, så det borde gå att hitta åtminstonde någon.

En sak undrar jag/vi..
    Brukar verkligen en Fransk Bulldog-valp gå på 17-20.000?
    En person han pratade med i telefon, minns inte från vilket ställe, tyckte det lät fel och sa att de inte ska gå på mer än 12.000?

• Gnista

1991: Ja, valparna är jättedyra eftersom stor efterfrågan finns. De flesta valpar är tingade långt innan dom är födda. Jag har en vän som föder upp (har en kull nu men alla såklart tingade), han tar 17 000 kr för dessa.

• ebben

1991-en hund av vilken ras som helst borde INTE kosta mer än 10 000-12000.men då efterfrågan ökar o just frallor ofta får rätt få valpar så stiger prisdet

Svar på tråden Uppfödare av Fransk Bulldog?