• Billy och Jag

Skjuta upp mensen, ungdomsmottagningen?

Räcker det att gå dit för att få recept till att skjuta upp mensen en gång? Jag ska åka bort på fredag och kom på nu lite sent att jag ska ha mens nästa vecka och det passar sig inte..

Gyn har ofta lång väntetid.

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Svar på tråden Skjuta upp mensen, ungdomsmottagningen?
  • Kenzie

Ja det kan du göra, förutsatt att du har åldern inne

Älskade Theodor 060329
  • Lundby87

Oj tror inte du hinner skjuta upp din mens då. För du skall ju ta ditt första piller på mensdagen så du kommer nog endå få ha mens iallfall 3-4dgr innan den försvinner.

• Billy och Jag
    Emmmi skrev 2007-07-25 22:58:25 följande:
    Oj tror inte du hinner skjuta upp din mens då. För du skall ju ta ditt första piller på mensdagen så du kommer nog endå få ha mens iallfall 3-4dgr innan den försvinner.
    Jag ska ha mens nästa lördag.. Då borde jag hinna?

Jag är 21.
  • Billy och Jag

Fan, dom hade semesterstängt

Hur gör jag nu då? Vi åker i morgon på dagen och jag hinner inte träffa någon doktor.. Kan man få recept utan undersökning när det är bara för en gång?

• LaFontaine

Ring runt till alla barnmorskor, vårdcentraler, gynekologer och ungdomsmottagningar du kan hitta. Ibland kan de vara snälla och plocka in dig snabbt. Det är ju inget som tar någon tid (när jag fick mina utskrivna tog det två minuter). Lycka till!

• Mellanmjölkens land

Det finns tabletter som skjuter upp mensen ca 10 dagar. Man börjar ta dem samma dag som mensen skulle ha kommit. De funkar _INTE_ som preventinmedel. En kompis fick sånna för några år sen från vårdcentralen när hon skulle åka bort.

• Mint

Jag har fått recept på sådana över telefon. Jag minns inte hur jag gjorde, men gissar att jag ringde vårdcentralen och så fixade de telefontid med läkare. En annan gång fick jag träffa läkare (jag var på vårdcentralen av annan anledning) och han ställde de frågor som krävs. Det blir ju inte fråga om gynekologisk undersökning för mensuppskjutarpiller, liksom.

• Maria40

Jag har också fått dem via telefonsamtal till hälsovårdscentralen utan några problem.

Svar på tråden Skjuta upp mensen, ungdomsmottagningen?