Gult slem i avföringen,, -normalt?
Är det normalt om det förekommer hos spädbarn?
Är det normalt om det förekommer hos spädbarn?
till mig sa bvc att slemmet i bajset beror på förkylning.... små barn reagerar ofta med magen.
Det förekommer nästan dagligen hos min åtta veckor gamla son.
Han helammas.
Jag har inte ens reflekterat över att det inte skulle vara normalt.
Ibland är det så, ibland helt slätt och ibland massa klumpar. Vet inte om det jag äter påverkar men tror det är helt normalt.
ok va bra tack! han har också massor med gaser ibland, har era också det?
eftersom han fisit större delen av dagen och haft en del gult slem tänkte jag det berodde på något. inte hjälper det heller att jag åkt på värsta infektionen..
Jag blev sjuk fick värsta influensan och grejer när hon va tre v. efter d har jag varit sjuk två ggr. men hon har som värst blivit lite snuvig trots att vi är så nära varandra. barn är fantastiska och oroa dig inte ( lättare sagt än gjort) men bajet kan se ut precis hur som helst och ha vilken färg som helst UTOM svart och vit sa d på bvc til mig. krya på dig
Visst kan det komma en och annan fis från sonen ibland så att väggarna bågnar men inte speciellt ofta.
Tror att det ibland blir mer gaser beroende på vad jag äter. Har inte helt klart för mig vad jag borde undvika, men det kommer väl.
Min tjej har varit väldigt fisig (hon är nu 4,5 mån) men det börjar bli bättre. Måste dock vara försiktig med vad jag äter. Kolsyra är en riktig bov.
Pratade med bvc och hon sa där att det kan bero på mjölkallergi
,vet inte hur många ggr jag har hört det nu. Detta med allergi alltså, men också att dom kan bli förkylda och svälja snor så att det kommer ut bakvägen?!
Låter väl lite långsökt men det kanske stämmer, Ska avvakta,