• pollykalasnjikov

föda barn-inte så hemskt?!

har två veckor kvar nu och blir så frustrerad på alla hemska förlossningsberättelser.
    finns det NÅN som INTE tycker att det har varit = döden att föda? att det faktiskt inte gjorde så där ont som du trodde???
    jag menar, eftersom det är så sjukt många som föder barn kan det ju inte vara så jävligt som alla uttrycker det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-04 21:08:06:
    jag vill bara tillägga att denna tråd har blivit en perfekt peppningstråd för alla förlossningsrädda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-10 15:26:26:
    får väl lägga till mig själv till listan nu då!

fick en liten tjej i måndags den 6 aug och NEJ det var inte alls så dramatiskt som jag trodde. trodde det skulle göra MYCKET ondare och trots en 14 timmars förlossning från första värken samt en att hon förlöstes med sugklocka så kändes det inte alls jobbigt och dramatiskt i efterhand! (eller under tiden för den delen)

• Svar på tråden föda barn-inte så hemskt?!
  • En glad tjej

Ja, här är en, jag tyckte inte det var så farligt, sa till sambon direkt efter att dottern fötts att detta kan jag göra om igen! Och det ska jag också, väntar nummer 2 i januari ;)

Lycka till, det är en häftig uppelvelse!!!

• HelHel

Jag tycker inte heller att det var så farligt. Födde för 4 månader sedan och drömmer om att få göra det igen =)

• Blondelindis

Jag tyckte inte alls att det var hemskt,sa oxå med en gång efteråt att det här kommer jag att göra om

Klart att det gör ont....men ut ska "den" ju och ut kommer den

Lycka till !!! Du har en underbar resa framför dig!

• Jan och Anna

Jag tyckte inte heller att det var så hemst. Visst det gjorde skitont men det visste man ju redan innan att det skulle göra och det känns lixom som om det är värt det!!! Jag hade lustgas och sen fick jag epidural. Tummen upp för epiduralen, funkade klockrent bra för mig!

*Felix 18/9-06*
  • Sadie

Lycka till!

Näe det var inte så hemskt... Visst gjorde det ont som fan och den smärtan har jag aldrig varit i närheten av i hela mitt liv. Men man glömmer den fort. Det är inte den som är det viktiga, utan bebisen. Jag fick ingen annan bedövning förutom lustgasen i början. Tycker inte man hinner tänka så mycket, kroppen gör liksom allt själv och sen är det färdigt...

• lövet2

Den första förlossningen var riktigt hemsk, men det mesta var mitt eget fel. Jag hade inte tagit reda på vad som skulle hända, hur en förlossning riktigt går till eller något alls. Därför tvingades jag skräckslaget att halvvägs föda barn i bilen (nej, jag hann faktiskt fram!).
    Rädslan gjorde den första förlossningen till en hemsk upplevelse, men de andra förlossningarna har varit helt annorlunda ...

• miababia

visst gjorde det ont, men inte farligt tycker jag inte. nu gick det ganska snabbt för mig så jag hann inte få något-typ lustgas eller liknande-men det gick bra ändå och skulle kunna tänka mig att föda fler.
    Om det nu är så jättehemskt så skulle ju inte någon människa få fler barn än ett.
    Jag tyckte att man glömde hur ont det gjorde så fort man fick det lilla underverk på magen, det är värt den smärtan tycker jag.
    Lycka till, tror det viktiga är att komma ihåg att andas och att man har sin kära eller någon annan nära med sig som stöttar så går det fint

• Philenia

Tyckte inte att det var så hemskt, tyckte mer att det var häftigt, och en riktig livsupplevelse! Skulle kunna göra om det flera gånger! :)
    Som någon skrev innan, kroppen gör så mycket att man hinner som inte tänka så mycket!
    Men visst, det gjorde ju ont just då. Som bara den , men idag minns jag inte hur ont det gjorde.

Så lycka till, och du kommer klara den galant ! :)

• Karro midsommarbrud

Läs gärna om min sista förlossning. Den står i pressen. Pissenkel.

Elin Albert Arvid Jag älskar er mer än livet självt
  • Philenia

Karro midsommarbrud skrev 2007-07-26 08:25:54 följande:

Läs gärna om min sista förlossning. Den står i pressen. Pissenkel.
    "Pissenkel", då måste den varit enkel
Svar på tråden föda barn-inte så hemskt?!