• En glad tjej

För alla Leila Bakar freaks!!!

Igår gjorde jag den här New York Blueberry Cheesecake som Leila gjorde i ett av sina program. Kan varmt rekommendera er att göra den, den är supergod! Jag lät den dock stå i ugngen längre än vad som stod i receptet och jag lät den stå i kylen över natten så den blev kylskåpskall innan jag smakade på den!

Ville bara dela med mig!

• Svar på tråden För alla Leila Bakar freaks!!!
  • Quiz
    Vargadotter skrev 2007-07-30 10:57:15 följande:
    Jamen där har du ju vaniljsockret igen! Men det står ju inte med i ingredenserna.. Annars tackar jag för ditt svar
    Vaniljsocker var det ja... Blandade ihop det med florsocker i all hast... Men det ska nog inte vara jättemycket, precis som Majestic skriver..
  • Lychee
    Majestic skrev 2007-07-30 11:00:05 följande:
    Tror inte att man ska ha jättemkt vaniljsocker. Så 1-2 krm borde väl räcka eller 1 msk kanske!!?
    hehe.. jaha. *blev nog inge klokare*
    Mina äventyr som nybliven mamma - theycallmeamilf.blogg.se
  • Liiza

Jag är också ett Leila fan

Måste testa New York Blueberry Cheesecake, låter ju hur good som helst!!

Gjorde hennes "Pain au chocolate" och bjöd på till kaffet häromdan. Som godis! OCH ENKLA!
    ----
    Pain au chocolate
    8 stycken

Ingredienser
    1 rulle (250 g) färsk kyld smördeg
    100 g nutella
    75 g mörk kvalitets choklad 70%
    100 g mandelmassa
    rivet skal av en apelsin
    1 ekologiskt ägg

Mandelspån att strö över innan gräddning
    Florsocker att pudra ovanpå bröden vid servering

Gör så här:
    1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft.
    2. Dela smördegen en gång på längden, och sen varje halva i fyra bitar.
    3. Bred en klick nutella på ena kortsidan av varje smördegsruta.
    4. Hacka chokladen grovt, riv mandelmassa och apelsinskal och fördela över smördegsrutorna.
    5. Rulla ihop bitarna från kortsidan och lägg rullarna med skarven nedåt på en plåt med bakplåtspapper.
    6. Pensla med uppvispat ägg och strö över mandelspån.
    7. Grädda dem gyllene i mitten av ugnen, cirka 20 minuter.
    8. Pudra på florsocker innan servering.

• Majestic
    Vargadotter skrev 2007-07-30 11:05:43 följande:
    Jag menar, det är ju rätt stor skillnad på 1 krm och 1 msk
    Ta 1 krm då !!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    MariaV skrev 2007-07-30 19:00:29 följande:
    Jag har bakat hennes cupcakes. Jag missade att det stod vaniljsocker men det funkade bra utan  I min blogg hittar ni bilder lantligating.blogspot.com
    Sluta suktas !!!
    Pink makes me puke!!
  • Lychee
    MariaV skrev 2007-07-30 19:00:29 följande:
    Jag har bakat hennes cupcakes. Jag missade att det stod vaniljsocker men det funkade bra utan  I min blogg hittar ni bilder lantligating.blogspot.com
    oh.. så bra! Jättefina blev de!
  • Fru Kirta

Jag ska ha min födelsedagskalas på torsdag och tänkte baka de där muffins med frosting. Någon som har provat, hur blev dem?

• Lychee
    Fru Kirta skrev 2007-07-30 20:55:49 följande:
    Jag ska ha min födelsedagskalas på torsdag och tänkte baka de där muffins med frosting. Någon som har provat, hur blev dem?
    MariaV hade tydligen gjort det (förlåt att jag svarar i ditt ställe Maria) Hon hade jättefina bilder i sin blogg med! *peka uppåt på sidan*
  • Fru Kirta

Åh tack! Så vackra! Ska ha några barngäster, dessa ska säkert gå hem hos dem också.

• MariaV
    Vargadotter skrev 2007-07-30 20:57:13 följande:
    MariaV hade tydligen gjort det (förlåt att jag svarar i ditt ställe Maria) Hon hade jättefina bilder i sin blogg med! *peka uppåt på sidan*
    Det gör inget Jag tackar för era snälla ord
  • Lychee
    Fru Kirta skrev 2007-07-30 20:59:16 följande:
    Åh tack! Så vackra! Ska ha några barngäster, dessa ska säkert gå hem hos dem också.
    Det tror jag.. eller det hoppas jag, för jag tänkte göra några till namnfesten vi ska ha för dotra. Har köpt lite roligt strössel med. Blå och rosa nallar, hjärtan och blommor Jag gick på som en galning i den hyllan i affären
  • Fru Kirta

Nu har jag haft min fest och muffinsen gick verkligen åt Ska försöka lägga upp en bild på mina senare.

Svar på tråden För alla Leila Bakar freaks!!!