Inlägg från: waersta |Visa alla inlägg
  • waersta

Lidl - vad är värt att handla

jag handlar nästan allt där.. smör, bröd, grönsaker, frukt, pasta, pålägg, konserver, yoghurt, ägg, schampo, tvål, kakor, dricka, köttfärs, kött, kyckling, räkor, glass.. blöjor köpte vi där när vi hade blöj barn. Toapapper.. listan kan göras jättelång!

Det enda som jag får åka till annan affär och köpa det är kattmat. Och om vi ska ha något särskilt ibland. tex räksallad.

• waersta

Varför köper du inte förskvaror som tex youghurt och kött? *nyfiken*

Lulu la Nantaise skrev 2007-07-26 09:51:28 följande:

Tvättmedel och blöjor (ev torrvaror) är jättebra.Däremot köper jag aldrig färskvaror som tex yougurt och kött.
  • waersta

Det var scan-köttfärs va? De brukar ha drive på 1kg där. Hur bra som helst! Du kan mycket väl handlat köttfärs på coop för 150:-

majlinsa skrev 2007-07-26 09:56:17 följande:
    jag såg tex att de hade 1kg nötfärs för 39,80:- är detta billigt? Då jag inte har någon större koll vad det brukar ligga på, vi köper nått större paket på coop på 1,8kg för kanske 150 kan de stämma
  • waersta

Men de säljer ju samma mjölk som på ica? Arlas? och det finns även scanskött? Även på Ica finns det produkter som inte är svenska..
    Falukorven som Lidl hade förut var EXAKT samma som Lithells..

Lulu la Nantaise skrev 2007-07-26 10:01:40 följande:

Waersta;därför att mjölkprodukterna inte är goda (konstig konsistens och kemiska bismaker) och köttet inte är 100% kött (tex sâ är den rökta skinkan bara smaksatt med röksmak )
  • waersta

Barnmaten och det de har är alla svenska märken. Ersättning kan jag inte svara på.. ring och fråga vettja! Vällingen vet jag många som säger är billigare än där de brukar handla..

majlinsa skrev 2007-07-26 10:08:03 följande:
    waersta: precis det var scans.. sedan såg jag på deras hemsida att de hade någon babyspecial.. barnmat, välling o dylikt.. finns det rent av en channs att jag kan hitta ersättning där?
  • waersta

Vi har också sänkt våra matkostander avsevärt!!

Nu kan jag handla mat för en vecka och det hamnar lugnt under 800:- Då äter vi kyckling, fick, räkor, köttfärs, kassler m.m.
    Mycket frukt och grönsker.
    Även toapapper och maskindiskmedel ingår i det priet.

Det var länge sen jag handlade för så mycket som 800:- förra veckan gick det på 600:-

Jag veckohandlar jämnt..

• waersta

Vi andra bor inte i Frankrike och här finns det massor av svenska produkter att välja mellan!

Lulu la Nantaise skrev 2007-07-26 10:18:30 följande:

waersta:jag bor i Frankrike inge Scan här inte...
Svar på tråden Lidl - vad är värt att handla