• TeeTee

    Ehm... kan man spänna fast ungen i sängen?

    Har en liten 8-månaders, som tycker det är det roligaste som finns att ställa sig på alla fyra och gunga när han skall sova. När han sover middag i vagnen spänner jag fast honom, och då somnar han inom bara några minuter. Samma om jag håller fast honom i spjälsängen. Det känns lite grymt, men det är det ända sättet att få honom lugn. -kan man få en sele till spjälsängen?... Hemlis


    det har inget med golf att göra
  • Svar på tråden Ehm... kan man spänna fast ungen i sängen?
  • TeeTee

    Grejen är att våran son har haft tendenser till övertrötthet ända sedan han var nyfödd. Han kan inte somna själv så, utan får han hålla på blir han jätteledsen, för att han blir övertrött. Så jag får väl fortsätta hålla honom och hoppas att det går över. Skönt att höra att han inte är ovanlig i a f


    det har inget med golf att göra
  • TeeTee
    Mrs Lycklig skrev 2007-07-26 10:44:34 följande:
    he, he, jag vet vad du menar. Min dotter var en kopia av vad du beskriver. Nu far jag val alla emot mig, men jag tog en filt, la den over henne (hon lag pa rygg) och drog den hart under madrassen pa bada sidor om henne sa att hon inte kunde rora sig knappt (forutom armarna). Detta hjalpte oss att fa henne att somna. Bara for att lugna dig sa kan jag saga att det ar bara en period detta pagar, sen sover de som de ska igen.
    Efter mycket om och men gjorde jag i går kväll som du och la en filt över magen på honom och drog åt. Han somnade på 10 min! Så tackar så mycket för tipset!!!
    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    ... och två kvällar senare har han kommit på hur han skall slinka sig ur filten den lille rackarn och till och med ställa sig upp i spjälsängen. *river mitt hår* Så nu är vi tillbaks på ruta ett.


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee
    papayan skrev 2007-08-14 21:08:18 följande:
    Skulle ni själva vilja bli omstoppade så ni knappt kunde röra er, och bli tvingade att somna så i en viss position?Stackars barn..hur tänker ni?
    En sån där kommentar är så fruktansvärt onödig för vi som verkligen har problem med detta! Tror du vi gör det för skojs skull!!?
    83a skrev 2007-08-15 20:55:26 följande:
    papayan: Skulle du kunna komma till ro och slappna av om du stod upp eller kröp omkring i sängen?
    Precis! Exakt! Tack!
    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    Mitt problem, som kanske inte kom fram i ts är att min son enda sedan födsel har haft en tendens till att bli övertrött. Så sedan han var pytte-liten har vi varit tvugna att linda in honom hårt i ett täcke för att han kunde komma till ro. Han måste ha hjälp med detta, annars blir han övertrött och kommer aldrig att somna.


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    Fast jag vill ha nått som går att plocka bort ganska lätt efter han har somnat sen. Vill inte att han inte skall kunna röra på sig på hela natten. Det där med "sovsäck" låter lite bökigt...


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    Ja vi håller på att prova oss fram. Jag har alltid sjungt för honom när jag skulle natta, men ibland är han så högröstad att han överröster min sång. Han ligger inte stilla länge nog till att jag kan smeka honom på ryggen. Men som sagt. Vi provar lite olika "tekniker" så får vi se om det ger med sig. Tack för tipsen!


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    Pejgan du är bra! Du anstränger dig verkligen. *kram*


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    Ingen dum affärsidé vettu


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    Igår höll han på att somna två gånger i mitt knä i soffan (ovanligt!) så jag tänkte att ikväll kommer det gå som en lek. Det tog ändå 30 min för honom att somna. Det verkade nästan som att han blev pigg av vällingen. Fundersam


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    Babygro? Nej. *googlar med en gång*


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    nej hittade inte nått...


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    vad heter dom på engelska då?


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee

    a-HA! En sån hade min engelska kompis till sin son. Men spänner man fast dom runt madrassen på ngt sätt då, eller?


    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
  • TeeTee
    83a skrev 2007-08-18 21:22:42 följande:
    nå Hur går det för er? Någon bättring? eller ni kämpar på?Här går det ok...hon är inte ledsen när jag går ut ur rummet utan hon får greja en stund i sängen och jag går in med jämna mellanrum...vi får ser hur det går och om man kan få någon rutin på detta om det nu går??
    Gav upp igår efter 1 timma och la honom i vagnen
    Doktor, är det ADHD? -Nej. Det är bara en vanlig skitunge.
Svar på tråden Ehm... kan man spänna fast ungen i sängen?