• Anonym (rädd)

gifta sig så att han får stanna i sverige?

Ja träffa en kille för ca 3 månader sedan jag har fallit för honom totalt men nu måste han åka hem till syrien igen och ja älskar honom så jävla mycket vill inte att han ska åka..
    då sa hans bror att ja kan få pengar om ja gifter mig me honom så att han får stanna men  ja vet inte vad jag ska säga i sånt länge ja älskar ju killen vill ej att han ska åka hem men gifte mål och pengar?? någon som har erfarenhet om detta???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-26 14:26:24:
    ni som vetvad dettahandlar om adda mig på johannes_therese@hotmail.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-26 14:52:08:
    Gör ej detta för pengarna utan av ren kärlek till varandra så ni ej slipper sitta och spekulera i det hela..
    Vi älskar varann vet att han måste åka tilbaka men han kommer tillbaka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-01 23:16:31:
    I Måndags var jag in och lämna pappren till hindersprövningen hoppas det går igenom vet ej hur lång tid det tar innan man får svar samt vart man ska vända sig sen..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-21 15:58:58:
    Har hämtat ut papperna idag så på fredag är jag gift sen.
    Fru konsigt det ska låta att höra sig säga fru..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-25 22:01:41:
    Igår gifte vi oss hela hans familj var med samt min med..
    Var så vacker köpte en bröllopsklänning för 3000:- synd att jag inte kan lägga in bilder...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 21:50:07:
    Prata med migrationsvärket idag han måste åka tillbaka till syrien för att kunna ansöka därifrån att han vill komma hit till sverige..
    detta kan ta upp till 6 månader.
    Kommer bli jobbbigt att vänta men så är det ibland..
    Ska fylla i lite papper åt honom så att han kan komma hit..
    Så nu så åker han tillbaka och sen får man se och vänta på nästa svar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-27 01:11:45:
    I torsdags åkte han iväg för att hälsa på sin bror i göteborg och i lördags tog polisten hans pass och på måndagen så tog polisen honom.
    Och nu sitter han i förvar till på fredag då han åker hem ja är så ledsen vet ej va jag ska göra.
    Ska åka ner till honom i mars och vara där i en månad fan ja kommer ej klara mig utan honom..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-27 01:16:26:
    Glömde säga också att jag kanske är gravid kondomen sprack när vi hade sex och ja hade ägglossningsdags då vi hade det.
    så nu får vi se vad som händer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-27 11:10:32:
    Satt hos honom Måndag och tisdag denna vecka funderar på att åka ner idag eller i morgon med hans kusiner här ifrån örebro där vi bor..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 21:16:35:
    idag åkte han hem till syrien fan va ja saknar honom redan blir ledsen när ja bara tänker tanken på att han åkt..
    nu får ja bara gå å vänta på att ja kan åka dit.

• Svar på tråden gifta sig så att han får stanna i sverige?
  • Anonym

Kan inte du åka med honom hem?

• Anonym (funderar)

Ska du få pengar av hans bror eller vem ska du få dem av? Är han lika kär som du eller vill ha bara få vara kvar i Sverige? Han måste väl ändå åka tillbaka och ansöka om uppehållstillstånd från Syrien?

• Anonym

alltså tre månader är ju en väldigt kort tid, och du kan knappast känna personen i fråga ännu. Om du ska gifta dig med honom får du nog ha i bakhuvudet att du gör honom en tjänst, snarare än att ni gifter er av kärlek och krav om att leva tillsammans för evigt.

Hur mkt pengar handlar det om?Är det värt det

• Anonym

Jag har ingen egen erfarenhet för det strider mot allt som jag. Men en kompis till mig drog till fjärran land och gifte sig för 50 000. Det gick dock aldrig igenom men hon blev ju "stämplad" som gift i papprena. Inte så kul när hon två senare skulle gifta sig på riktigt.

• Sqti

tror inte ni känner varandra så väl efter så kort tid.
    Varför skriver alla anonymt?

• Anonym

Frågan är just, är han lika kär som du? Annars tror jag att du kan känna dig ganska dumpad efteråt. Men då har du iaf pengar! Kan också säga att det är en lååång och utdragen process med migrationsverket så tänk dig för. Är han verkligen värd det?

• Anonym (tjej)

Jag tycker inte du ska gifta dig. även om ni gifter er så kommer de utreda hur länge ni varit ihop, vad ni upplevt ihop etc för att han ska få uppehållstillstånd. Han kommer dessutom, även om han är gift, få åka till Syrien i ett halvår och ordna saker där innan han får komma tillbaka. Det är inte lika lätt att gifta in folk i landet som förut eftersom de upptäckt att det sätts i system. Akta dig också för att bli lurad, jag vet folk som blivit kära men blivit blåsta så fort frun/mannen fått sitt tillstånd. Om han verkligen älskar dig så kommer han tillbaka till dig. Ni kan leva här som par innan ni tar steget att gifta er. Han kan gå andra vägar som t ex få arbetstillstånd etc och sedan uppehållstillstånd.

Var försiktig, inte naiv!!!

• Anonym (*)

Det hjälper inte alltid att man gifter sig...
    Min mans syster gifte sig av kärlek (dom var verkligen helt galna i varandra och hon tog inte imot någon betalning), men han blev tillbaka skickad till sitt hemland och sitter just nu i ett fängelse.
    Han hade bott här länge... tagit körkort, hade två jobb, betlade skatt... men ändå fick han inte vara kvar
    Han skickades tillbaka för ca 2½år sedan och dom är gifta än idag, och längtar efter att han ska släppas så han kan komma hit igen... hur det går då är det ingen som vet

Om det är för att du vill leva med denna man och att det är äkta kärlek så ska du ju göra det, men då behöver du ju inte ta imot några pengar...
    Men lockar pengarna mest så bör du nog tänka över ditt beslut...

Lycka till och jag hoppas du hittar en lösning som känns bra för dig

• Anonym

Be honom söka uppehållstillstånd från syrien istället.

• Anonym
    Sqti skrev 2007-07-26 13:13:47 följande:
    tror inte ni känner varandra så väl efter så kort tid. Varför skriver alla anonymt?
    Jag skriver anonymt pga av respekt för min mans moster... inte säkert att hon vill att jag använder henne som exempel....
Svar på tråden gifta sig så att han får stanna i sverige?