• meic

Gå upp i vikt? långt

Hej!
    Jag har pga mycket jobb och slarv med måltider gått ner 10 kg på 6 månader (jag är 181cm och väger nu 56-57 kg)
    Vad ska jag äta för att gå upp i vikt?
    Jag har tid hos dietist om en vecka men är det någon som har några tips?
    (Jag har allergi mot alla sädeslag.)
    Jag har aldrig behövt tänka på vad jag äter, men äter ganska nyttigt men nu när jag verkligen måste gå upp i vikt så vet jag inte vad som är bra!
    Börjar tröttna på kokt potatis, äter mellan 20-25 st/dygn som komplement mellan måltiderna som jag har var tredje timme. Kan inte sova mer än 6 timmar innan jag vaknar utsvulten... suck.

Tips snälla?

• Svar på tråden Gå upp i vikt? långt
  • höna böna

Hej!

Här är en till som vill gå upp i vikt..
    Ska börja styrketräna hade jag tänkt och verkligen toppen att jag hittade den här tråden.. då kan vi ju peppa varandra!

• meic

Ja vad kul! Känns som om många inte tar en på allvar med detta... Roligt att följas åt!

• höna böna
    meic skrev 2007-08-02 11:00:20 följande:
    Ja vad kul! Känns som om många inte tar en på allvar med detta... Roligt att följas åt!
    ja.. många tycker inte det är ett proble, men för mig är det ett problem..
    gör du nåt speciellt för att försöka gå upp i vikt??
  • meic

Ja jag går hos dietist nu. Jag har en massa allergier som försvårar det hela lite så jag ska på (ännu en...) utredning i lund framöver. Jag äter varannan till var tredje timme nu. Och MASSOR av potatis och pasta... Har kokt potatis i kylen som jag äter med jämna mellanrum, typ som att ta ett äpple!
    Jag har gjort illa nacken med så jag har varit sjuk ett par veckor för det men är snart bra så det har ju försvårat det lite också eftersom man inte kan vara uppe och röra på sig. (Klämde nerver som sabbade balansen, men igår gick jag runt huset själv! Man får vara glad för det lilla!) Så snart ska det nog bli lättare att käka med, man gör ju inte av med så mycket av att sitta framför FL

Själv då?

• höna böna

meic: Nej jag gör ingenting för tillfället.. men försöker att äta så ofta som jag orkar men det hjälper inte av att bara äta har jag märkt..
    så ska ta tag i saker och ting och börja träna också.. hoppas på att det kommer att ge resultat.

Vad har du för allergier??

• meic

Mmm, jag får inte träna än, men ska ta tag i det så fort jag får klartecken!

I matväg är jag allergisk mot alla sädeslag, laktos, alla (råa) frukter, nötter, baljväxter och soja.

Visst blir man trött på att äta?! Fram till kl 16 går bra sen tar det emot alltså!

• höna böna

meic: ok.. ja man äter ju jämt.. nu äter jag en billys panpizza

• höna böna

föresten.. har du gått upp nåt sen du började försöka?

• meic

Ohh panpizza! Gott...
    Ja jag har gått upp 2.1kg på tre veckor, jag var inlagd en vecka för nacken och då gick jag upp ett kilo och sen nu ytterligare ett. Trodde det skulle vara lättare! Nu sitter jag ju ändå still och gör inte av med nån energi kan tyckas.
    Hur går det för dig?

• höna böna

ja det går inte alls.. spelar ingen roll hur mycket jag äter.. står bara still..
    det är efter graviditerna så har jag gått ner allt jag gått upp + lite till..
    trisst...

• meic

Har du varit i kontakt med nångon läkare då? Så att det inte är nått annat som spökar?

Jag gick ju ner från smal till otäck på 6 månader.

• höna böna

meic: nä tror inte dte, har alltid varit liten och smal..

• majlinsa

Jag kämpar också på att gå upp i vikt.. sonen åt upp mig och jag ammar bara nätter nu.
    Jag är 155 och väger 37.. jag har väntat närmare 2,5mån på att få hjälp och något vidare stöd har jag inte fått mot mig. bvc har hjälpt till just med ersättning och hur jag ska börja med mat till sonen..

• höna böna
    majlinsa skrev 2007-08-03 08:09:29 följande:
    Jag kämpar också på att gå upp i vikt.. sonen åt upp mig och jag ammar bara nätter nu.Jag är 155 och väger 37.. jag har väntat närmare 2,5mån på att få hjälp och något vidare stöd har jag inte fått mot mig. bvc har hjälpt till just med ersättning och hur jag ska börja med mat till sonen..
    Har du fått några tips på hur du dks gå upp i vikt??
  • höna böna
    majlinsa skrev 2007-08-03 08:48:48 följande:
    höna böna: jag ska träffa en dietist nästa vecka
    Okej,, håller du på med någon träning??
  • majlinsa

höna böna: inget alls.. jag orkar inte..
    jag har fått ont i kroppen och jag tror det är för att jag väger så lite.. kroppen tar stryk

Svar på tråden Gå upp i vikt? långt