Är det verkligen "rätt"- störande granne
Har ett litet problem/fundering som jag inte vet vad jag tycker om och inte kan man göra ngt åt saken. Vi har flyttat in i ett radhus nyligen. Området är väldigt känt för att vara så lugn,tyst och idyliskt. Och priserna ligger därefter också...
Nåja, nu har vi alltså köpt detta dyra hus och flyttat in i detta drömområde.
Meeeeen....
1 månad innan visningen vi var på för detta hus hade det flyttat in en familj 3 hus bort med en utvecklingstörd kille på ca 15 år.
På visningen pratde jag med mäklare om grannar i husen brevid för att kolla om det var en lugn, tyst länga.
Och ja- det var inget konstigt med grannarna, det var så lugnt och harmoniskt så... Frågade även ägarna till huset vi köpte om detta och de bekräftade också att det var så.
Så nu har vi iaf flyttat in och jag kan säga att det är inte tyst och lugnt alls. Killen som bor 3 hus bort har div märkliga skrikande stönande läten för sig hela dagarna och vankar ibland fram och tillbaka smått stönade på gatan framför....
Det låter ju hemskt nnär jag berättar om det- men det är faktiskt inte roligt att ligga i solstolen och höra massa stönande ljud, eller äta middag och lyssna på dyl...
Självklart kan jag inte be familjen "hålla tyst" eller "skärpa sig", för han är ju sjuk.... Inget de kan göra åt.
Dock är min undran - är det inte "fel" av mäklaren och ägarna att inte berätta detta? Vad jag hört nu av andra grannar är att de faktiskt flyttade för att de inte trivdes med dessa ljud?
Och en annan undran är om det verkligen är "rätt" av familjen att flytta till ett område där många störs av deras sons ljud? Kankse hade vart lite "snällare" att köpa ett fristående hus iaf så man inte stör rakt av?