• Bebis0707

Barnförsäkring, hur ska man kunna välja?

Vilket bolag har ni valt och varför?

• Svar på tråden Barnförsäkring, hur ska man kunna välja?
  • Joje

Vi valde Skandia för att det lät vettigast för oss. Vi hade en försäkringsmäklare hemma hos oss som berättade om de olika bolagen! Jättebra, och så kan man kontakta honom om man har fler frågor eller om något skulle hända!

Kanske något för dig? Vi visste inte mycket om försäkringar och de ringde hem till oss och erbjöd tjänsten! Tydligen många som vet att man fått barn

• Roxie

Vi valde Trygg & Hansa för de verkade ha den bästa barnförsäkringen, vi jämförde med 4 andra bolag.

• Lobos mágicos

Vi bytte just till Skandia. Hade TryggHansa förut..

• shqiperi82

Varför bytte ni till Skandia?

• Kottemor06

Vi valde Trygg Hansa. Om man jämför de olika försäkringarna så är de väldigt lika utom på en sak, dagersättning vid sjukhusvistelse. Det är väl inte otroligt att man råkar ut för, naturligtvis kan allt hända... ersättningen är 400kr från dag 1, max 365 dagar.

• sicksack

Vi valde försäkring via vårat fack, Lärarförbundet, och sedan Folksam för där har vi alla våra andra försäkringar.

• Mjölktänder

Vi hade också en försäkringsmäklare hemma. Och vi valde Skandia. De ger tydligen ersättning för fler sjukdomar.

• SweetPearl

Vi valde Länsförsäkringar eftersom vi jämförde med 3 andra så tyckte vi att Länsförsäkringar var bäst.

Jag är själv försäkrad i Länsförsäkringar. Har varit det sen när jag föddes och vid 4 års ålder så fick jag diabetes. Så det var väl lite därför också som vi valde den försäkringen.

Sen så ringde en försäkringsmäklare hem till oss och sa att det var en bra försäkring vi hade valt.

• Lobos mágicos
    shqiperi82 skrev 2007-07-26 17:42:58 följande:
    Varför bytte ni till Skandia?
     Vi bytte för att TryggHansa hade ändrat vilkoren och tagit bort en del från sin försäkring. Och sen täckte inte TryggHansa psykiska problem och vårdkostnader för sånt tex anorexi. Kände att jag ville ha med det eftersom det är så vanligt nu för tiden. Det enda TryggHansa hade som inte Skandia hade var ersättning för vård i hemmet i 30 dagar, annars täckte Skandias mer.
Svar på tråden Barnförsäkring, hur ska man kunna välja?