• Pisan

Vad för skötbord??? behöver hjälp/råd

Jag försöker hitta ett skötbord som jag vill ha, men jag fastnar inte för nåt känns det som....

Vad för skötbord har ni?
    Har ni nån bild på den?

Ska till Ikea imon och kika men jag vet att jag inte fastnat för nån där....

*GAHHH* har ingen aning om vilket skötbord jag ska ha....

Har ni några tips?

Har hittat ett sånt här fast vitt och tycker det är fin...
    www.blocket.se/vi/12028648.htm
    vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Vad för skötbord??? behöver hjälp/råd
  • daysi80

Har också letat som en tok, hittar inget. Det jag ville ha gick ut ur IKEAS sortiment i år, så det finns endast begagnat och svårt att få tag på (möbelskötbord, DIKTAD tror jag det heter).

Det du visade på bilden är isåfall något vi kunde tänkt oss, men hittade inget som inte kostade 3000 spänn, och det tyckte vi kändes onödigt för ett skötbord.

Så vi har gjort som så att vi tar ett vanligt bord med fyra ben (skrivbord, bordsskiva med 4 ben som finns på t.ex. IKEA och MIO). Under detta ställer vi 2 st trådbackar med 4 lådor i varje. Skötbädd på skrivbordet och lite fina korgar bredvid som man kan förvara saker i, och en mobil ovanför.
    Ska sy som ett draperi med fint bebistyg att ha runt bordet så man slipper se trådbackarna och förvaringen.

Vi ska ha skötbordet i bebisens rum för vi får inte plats inne på någon av toaletterna. Detta känns som ett bra alternativ som faktiskt blir billigt också då vi hade bordet sen innan och inte användes (fast det var inte av ekonomiska skäl vi valde det).

Blir även lite säkrare än andra skötbord. För OM bebben skulle rulla över så hamnar det ju på bordet eftersom det är marginal med 0,5 meter på varje sida.

• Vix1

Vi lyxade till lite o köpte Jysks Nikolai som kostade 1300 kr typ, men det var värt det!! Ville ha med byrå under för att kunna förvara allt till lillen på samma ställe o är supernöjd med mitt val. Dessutom kan man använda delarna till byrå o bokhyllor sen!

Sen ett mkt bra tips är att köpa en sån där tub som hänger i taket med små hål med fack, om ni fattar vad jag menar. Vi har haft smutstvätt i de två nedersta o använda men rena kläder i två andra o haklappar i den översta.Himla praktist!!

• Nattönskan

Jag har ett sniglar skötbord som jag har vitmålat från ikea. Tror det finns bild på det under pyssel i mitt galleri.

Tuva född 050529, BF 29 aug 07 V36
  • Lokesmamma

Vi har ett som står på golvet med "trådkorgar" under vet inte hur ja ska förklara och sköt"bordet" ligger på så allt sitter ihop. Det finns att köpa på babyproffsen men vet inte vad det heter. Men jag tycker de e super bra då har man kläder o allt på samma ställe =)

• fiffiluran

vi köpte en fin sekretär

• Madge

Vart ska ni ha skötbordet? I badrummet, eller i sovrummet?
    Vill ni i trä eller i metall? Ska ni kunna använda det till mera än bara byta blöjor på? Alltså, vill ni kunna förvara kläder i det? Hur stort ska det vara?
    Bra saker att fundera över...

• Kajak

Om ni inte kan hitta en som ni tycker om eller har fel storlek om ni har pyttenliten toa osv osv...

Så ni kan snicka en själv.

Det krävs inte så mycket tid, men lite hjärngympa får man göra INNAN såg,hammare och spik ska tas fram...

• hoppsan87

Vi har IVORY serien, som vi köpte på brio. Ganska dyra - men kanonfina och riktig kvalitét! Hoppas ju kunna ha samma till alla framtida barn också.. ;)
    Får tyvärr inte upp någon bild..

• MuminMy

Vi har haft ett över badkaret, sånt där vanligt fult stålrörsshabrak - fungerar dock ypperligt! Sedan har vi haft ett vägghängt, nedfällbart i vitt och björk som är väldigt fint och praktiskt!

Tänk på att det inte är säkert att ni använder det speciellt länge, vi tog bort det runt 11 månader för då var det omöjligt att få honom att ligga still där.. bytte till up&go-blöjor och byter ståendes, förutom vid bajsblöja då jag byter på skötbordsunderlägget på golvet...

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Malia75

Vi tänker köpa en badkarsmodell. Vi har stort badrum och skulle lätt få plats med ett fristående skötbord men då är det ju inte nära till vattnet! Därför väljer vi att ha en badkarsmodell så man slipper hälla upp vatten i en skål först och ta med sig. Bara att ha kranen rinnande medan man tvättar.

Svar på tråden Vad för skötbord??? behöver hjälp/råd