• Pisan

Vad för skötbord??? behöver hjälp/råd

Jag försöker hitta ett skötbord som jag vill ha, men jag fastnar inte för nåt känns det som....

Vad för skötbord har ni?
    Har ni nån bild på den?

Ska till Ikea imon och kika men jag vet att jag inte fastnat för nån där....

*GAHHH* har ingen aning om vilket skötbord jag ska ha....

Har ni några tips?

Har hittat ett sånt här fast vitt och tycker det är fin...
    www.blocket.se/vi/12028648.htm
    vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Vad för skötbord??? behöver hjälp/råd
  • Djinaj

Tänk praktiskt!

Badkarlsvarianten är mycket praktisk. Nära till vatten...

• JosefineB

Vi har ett väldigt litet badrum, så första tanken var att bygga ett ihopfällbart vägghängt skötbord. Men sen kom jag på att man kan spara jobb på att köpa ett vägghängt i trä och såga av det så det blir smalare och sen sätta på kanten igen. Vill ha tillgång till vatten vid skötbordet.

• ZAFT

Någon som vet vart man kan köpa sån där badkarsmodell?

Nu är alla små stjärnor...
  • Djinaj

Finns på tex babyproffsen.
    Finns säkert på blocket också...

• Lotlas

Vi ska ha ett Sniglar från IKEA för 249:-. Vi bor väldigt trångt och det är det enda vi sett som får plats. Dessutom går det ju utmärkt att använda senare som extra arbetsbänk, planteringsbord eller liknande. Priset är ju inte heller helt fel...!

• ZAFT
    Djinaj skrev 2007-07-26 20:26:40 följande:
    Finns på tex babyproffsen.Finns säkert på blocket också...
    Oki tack så mycket

Har funderat på ett sånt man sätter på badkaret eller så blir det ett sånt med en skiva och en byrå under vi behöver ändå en byrå när bebis kommer
    Nu är alla små stjärnor...
  • auti

Jag hade ikeas väggskötbord och det var helt suveränt bra!! det blev anpassad höjd och lätt att fälla undan. Nu har jag dock helkaklat badrum och har ingen lust att göra hål i kaklet så nu vet jag inte hur jag ska göra...

• Thea04

Hej svejs! Köpte "Brio Vegga" vit som man sätter på väggen på toa, så har man vatten nära och hyllor och fack inne som man kan ha allt man behöver. Mycket praktiskt tar ingen plats.

• Emeliee
    Vix1 skrev 2007-07-26 17:41:24 följande:
    Vi lyxade till lite o köpte Jysks Nikolai som kostade 1300 kr typ, men det var värt det!! Ville ha med byrå under för att kunna förvara allt till lillen på samma ställe o är supernöjd med mitt val. Dessutom kan man använda delarna till byrå o bokhyllor sen!
    Det har vi med och vi är SÅÅÅÅ himla nöjda!! Det är verkligen kanon. Har bild på det i galleriet!
    ♥ Milton ♥ 061205
  • Tvåbarnsmamman0507

har ett elfa golv skötobord inte alls snyggt, men gud så praktiskt det är o mkt plats får man till handdukar o blöjor o kläder mm, sen är det höga kanter på 3 sidor huvudet o sidorna som jag tycker är kanon, jag ska snart sy ett fint skynke när jag vet vad det blir för kök o fästa runt om så det blir lite finare, men rekomenderar det varmt,

• CeciliaBa

Hoppsan87: Skrev i din gästbok ang Ivory...är såå sugen på detta skötbord men visst är det dyrt. Jag är bara så trött på all IKEA-folie att man gärna väljer något annat. Synd att du inte får upp nån bild. Skulle vara kul att se det i en miljö!

Kill them with kindness...
  • principisessan

vi ska ha ikea sniglar som vi betsar mörkt och sätter på förhänge.. passar till de indiska hyllorna vi har i badrummet.. tycker inte att några skötbord egentligen är så snygga så detta blir ju hyfsat och inte så dyrt heller

• jezicka

Hejsan!!

När vi bodde i lägenhet så köpte vi ett reseskötbord som man kan ha på badkaret, på sängen, köksboed eller var man nu vill ha det. Sedan fällde vi bara ihop det och satte det ngnstans där det inte tog plats. Fanns fack i sidorna som man kunde lägga salvor, blöjor och kläder i. Fungerade perfekt. Använder det inte längre. Har försökt sälja det men tyvärr har ingen nappat på det, men det är jättepraktiskt iallafall.

• A77

Hejsan
    Vi har väldigt trångt i vår lägenhet, har tittat på ett skötborg i hårdplast på hjul men balja under den mjuka delen på skötbordet.
    Tycker det verkar bra för att det är flyttbart, på hjul. Man kommer upp i bekväm nivå både vid blöjbyten och bad.
    Och eftersom vi har så lite plats på toaletten så kan det stå i duschen och bara rullas ut när vi själva ska duscha.
    Hade först tänkt mig nåt skötbord i byråvariant, men känner att det är nog praktiskt med närhet till rinnande vatten.

• salsajenny

Nu efter 8 månader med vårat skötbord, vet jag att det är viktigt för MIG iaf, att det är ganska högt (bäst arbetsställning då) och väldigt stabilt. Det ska finnas gott om utrymme för kläder (hade de först i hennes garderob i sitt rum, men flyttade snart in dem i skötbordet) och blöjor och annat bra-att-ha. Det bör finnas rejäla kanter på 3 sidor.

Vårt köpte vi på IKEA, det är egentligen ett skåp, där man kan köpa till en skötbordsdel. Minns inte vad det heter och vad det kostade, har heller ingen bild på det tyvärr. Men jag vet att jag fick åka 20 mil till IKEA i Gbg där det inte fanns i varken Helsingborg eller i Malmö...

Det på din bild verkade bra. =)

• pocahontasflickan

För oss var närheten till vatten viktigt och eftersom vi har litet badrum så ville vi utnyttja utrymmet på tvättmaskinen. V valde att skaffa denna lösning www.belma.se

• Ällvira

Har köpt Brios Vegga som är väggfast. Håller för 75 kg ( betydligt mer än ikeas väggfasta skötbord). Kan man få begagnat på blocket för runt en femhundring. Bra för det tar liten plats då det kan fällas ihop mot väggen.

• Babylove79

Ni som har Jysks skötbord Nikolai. Kan ni ge mig måtten? Bredd, höjd å djup. Letar oxå efter ett vitt med lådor men har begränsat utrymme tyvärr.

Svar på tråden Vad för skötbord??? behöver hjälp/råd