Inlägg från: Monica H |Visa alla inlägg
  • Monica H

PartyLite Del 2

Någon som vet om man kan byta ledare om man inte tycker den man har är bra?

• Monica H
    Fyrklovern skrev 2007-09-18 22:44:44 följande:
    Halloj alla i tråden!Tillbaka hemma nu, visningen slutade på 3200:- Värdinnan är nöjd och d är jag det oxå, kommer nog att klara bonus denna månaden, har ju tre visningar kvar i september!
    Vad skall man uppnå för att få bonus?
  • Monica H
    Fyrklovern skrev 2007-09-19 15:48:33 följande:
    15 000:- på en månad och det ska jag ju bara klara hela hösten har jag tänkt!!
    Vad är bonusen då?

Har ju noll koll. Började i december förra året men fick en hemskt dålig start och har inte haft något under sommaren. Nu har jag 3 bokningar i oktober och hoppas komma igång bättre.
  • Monica H
    Fyrklovern skrev 2007-09-19 19:46:58 följande:
    Det betyder att du tjänar 25% på det du säljer i stället för 20%. Så du får dom där sista 5% insatta på kontot!
    Så var det ju.
  • Monica H
    yava skrev 2007-09-21 10:47:59 följande:
    Är det nån i denna tråd som säljer på Ekerö?
    Japp jag
  • Monica H

Någon som kör på 4 års jubileet nu med 3-veksljus?
    Jag har skickat ut ett utskick till mina bästa kunder och hoppas få in bågra lösorder innan kvällen

Jag visar det vi fick i startväskan sen har jag köpt till lite som jag tycker är fint.
    Nu till julen har jag tagit hem snöbolljus och gran. Snögubben och tomten på sista sidan och sen lite av de nya dofterna.
    Tror inte man skall visa för mycket. Det blir ju ett himla släpande i alla fall

Carra78 skrev 2007-09-24 07:32:20 följande:
    OK, men vill ändå gärna veta vilka produkter ni har på erat bord nu. Någon annan!
  • Monica H

Jag brukar ibland när en visning har gått bra dela ut ett t-ljus om jag har tillräckligt många med mig.

Någon som vill dela med sig hur ni lägger upp en visning?

Jag tycker ibland att man inte vet om man skall berätta lite historia om partylite eller om man skall låta bli. Kan ju kännas jobbigt att lyssna på för gästerna.

• Monica H

Har visning idag och enligt värdinnan så kommer 12 gäster.
    Skall bli spännande och se om alla kommer och vad det kan bli för försäljning.

• Monica H
    Fyrklovern skrev 2007-09-29 12:06:03 följande:
    Jag brukar inte prata massa historia, jag gjorde det för men nu säjer jag oftast bara att det ursprungligen började i USA för 100 år sedan och att det kom till Sverige 2003, det brukar räcka. Sen tackar jag värdinnan och berättar bara kort om värdinne systemet, innan jag börjar berätta om dom olika ljusen. Brukar ta lite fakta om te/votiv/pelar & glasljus och ibland går jag in lite på produkterna men det är så himla många så jag brukar uppmana gästerna att gå fram och känna & lukta på visnings bordet och ställa massa frågor. Någon annan som vill delge hur dom gör på sina visningar?
    Ungefär som jag då.
    Fast jag har pratat lite historia också men tänkte strunta i det.
    Kanske det är tjatigt för gästerna att lyssna på.
    Egentligen är det ju ljusen och tillbehören som är hela grejen.
  • Monica H
    AnnaHjo skrev 2007-10-10 16:46:20 följande:
    Hoppas att det gått bra för er som haft era partyn!!??Själv har jag inte många inbokade alls eftersom jag fått en liten prins i fredags.Men det hade varit roligt om man hade haft mer.....men det kommer väll....Lycka till alla på era visningar ni har framöver!
    Grattis till tillskottet
  • Monica H
    FruLök skrev 2007-10-13 10:42:47 följande:
    Hej på er. Tänkte fråga hur lång tid det kan tänkas ta innan grejerna kommer från det att man lagt in  beställningen. Jag tänkte vara värdinna i mars/april men försäljaren tog inte upp min bokning, hon sa att det var för långt fram....Ni som e säljare, tar ni inte upp värdinnebokningar om det e för långt fram i tiden eller? Ha en underbar lördag.
    Jag bokar in allt jag får
    Sen får man ju höras när dagen börjar närma sig och se att allt är ok.
  • Monica H

Har visning i morgon.
    Skall bli spännande och se vad det kan bli för försäljning.
    Har vart där förr och visat och sålt väldigt bra.

• Monica H
    MiaB72 skrev 2007-10-20 18:40:47 följande:
    Förresten - nån som har tips på bra tävlingar eller annat som ev. kan dra in mer pengar på visningar?
    Lotta ut nått till den som handlat bäst

Jag kör 1 x 2 på tupperwarevisningarna.
    Har tre byttor av något slag med lappar i med 1, x eller 2.
    Den som får ettan måste boka in en demonstration inom 1 månad den som får 2 måste boka in en domonstration inom 2 månader och den som får x:et behöver inte boka in något men får gärna göra det ändå
    Inte alltid någon tar nåon men oftas så kastar dom sig på byttorna

Har haft funderingar på att testa med votivljushållarna med trycket partylite på och något votivljus i. Men har inte testat det ännu.
  • Monica H
    MiaB72 skrev 2007-10-21 11:33:40 följande:
    Trollmamma: Ja, lotterna kör en kompis också men när vi tog upp det på ett regionsmöte så sa de att man inte fick lov att göra det pga lotterilagen eller nåt sånt tjafs, men funderar på att köra det ändå för lotter kan man ju inte låta bli att köpa Pee Wee: Så du menar att de även får byttan då eller? Så jag hängde med rätt Att du bara har 3 byttor och först till kvarn....?
    Ja då får dom byttan och så gäller först till kvarn.
    Men finns det fler som vill ha och vill boka in en visning så har jag någon extra sak med mig.
    Det kanske inte ökar försäljningen men förhoppningsvis får man fler visningar.
Svar på tråden PartyLite Del 2