Inlägg från: MammaLottisGottis |Visa alla inlägg
  • MammaLottisGottis

PartyLite Del 2

Ett tips till er är att gå på Basträningarna som annordnas ibland, där får man många bra tips om hur man fixar bokningar, rekryterar mm. Ska själv till Jönköping på torsdag som VIP. Ska bli kanon.  Visningarna börjar komma igång nu efter sommaren som varit trög har redan haft 2 st i oktober, nästa vecka 2 st och sedan har jag tre till i oktober, November börjar fyllas på oxå. Jag försöker ta bokningar runt tre månade rinnan, men kommer röverens med den som vill ha en visning senare att jag ringer henne efter två månader så dem som vill ha i typ feb ringer jag i december eller början av Januari.

månstråle!!!

• MammaLottisGottis

Har tänkt på en sak! Man får ju inte skriva ut P-lites namn i sina pressar. Eller har jag fattat fel?

• MammaLottisGottis
    Ylwis skrev 2007-10-15 10:06:54 följande:
    jo det får du i pressarna får man skriva det men inte skriva i en  tråd,gästbok då räknas detsom reklam.
    Oke då har jag missuppfattat det då
  • MammaLottisGottis
    Carra78 skrev 2007-10-15 09:54:20 följande:
    nej det får man inte!
    Ja visst är det så? Har precis för mig det.
    Man får skriva ut att man säljer men inte P-lites namn.
  • MammaLottisGottis
    Tudorjohansson skrev 2007-10-15 14:51:51 följande:
    `Vet ni hur det funkar om man möjligt vis kan sölja ljus till företag. Funderar på att ta eb´n sväng bland butikerna här hemma och kolla om de vill köpa, dels för att elda i butiken och oxå för att kanske sälja vidare.
    Nej det får man inte. Bara hemförsäljning. Du får inte heller som aktiv konsult sälja ljus och så på Tradera eller Blocket. Inte förrän efter två år som avslutad konsult.
  • MammaLottisGottis
    Tudorjohansson skrev 2007-10-15 08:53:17 följande:
    Jag ska oxå till Jönköping men det var nog på tisdag tror jag. Eller så e jag hel fel ute. De va iallafall i Hovslätt, Boulhallen.
    Åk inte dit på tisdag...utan torsdag.
    Jag ska dit.
     Ses då
    kram
  • MammaLottisGottis
    Trollmamma skrev 2007-10-15 17:29:55 följande:
    Ändå är det nog många av de som säljer på Tradera som är aktiva konsulter. Har faktiskt varit så fräck och mailat en del av de och fått riktigt elaka svar som typ att jag ska skita i vad de gör och en massa sådant.När jag köpte av en och fick vinnarmailet från Tradera så var adressen bara typ Agatan 1 i Astad och telefonnummret bara nollor. Så den personen var nog en aktiv konsult som gjort en speciell användare för att kunna sälja utan att bli upptäckt...
    Ja visst är det konsulter som säljer. Dagen efter konferansen var vissa av grejerna ute på internet. Ett skit tycker jag att vissa ska förstöra för andra.

Kontoret har vissa som ringer runt på annonser och kollar upp dem. Men som sagt var de som säljer gör det i någons annans namn.
  • MammaLottisGottis
    Carra78 skrev 2007-10-16 10:48:35 följande:
    Hittade på deras hemsida nu efter mycket letande!
    Den som finner hqan söker....haha...
    Ha en bra dag!
    Visning ikväll igen och en igår....störtkul
  • MammaLottisGottis
    Tudorjohansson skrev 2007-10-16 14:18:55 följande:
    Fick svar nu från min ledare. man kan tydligen inte byta gruppledare för än efter att man varit inaktiv i 2år. Surt tycker jag.Borde ju kunna göra det om det resulterar i att det går bättre för en.
    Ja visst är det surt Man skulle kunna välja tycker jag.
  • MammaLottisGottis

Hej!
    Har fått besked angående att skriva i sin press att man är säljare för P-lite är olagligt.
    Man får absolut inte skriva ut P-lites namn eller använda logga eller dykikt.

Var på möte igår och frågade en av direktörerna hur det var. Så sa ho iallafall.

Men man får skriva ut att man är konsult för Heminredningar och doftljus, inget annat.

I affärer får man sätta upp lappar men dock ej heller där skriva ut namnet.

Ville bara tala om det. Så nu vet vi det, bara så ingen råkar illa ut och blir avstängd.

Forum vet jag inte men vi kanske skulle döpa om tråden till Inredning med ljus Flört

• MammaLottisGottis
    Trollmamma skrev 2007-10-19 13:35:10 följande:
    Men om det är olagligt att skriva i sen press att man säljer för de så borde det ju vara lika olagligt att säga det till någon Så tex om någon frågar vad jag gör på min fritid, så skulle jag inte kunna säja att jag säljer ljus för Partylite...Löjligt tycker jag, att man inte skulle få skriva att man är konsult för Partylite...  Ok att man inte får använda deras namn och logga för att göra reklam och få in visningar, men att skriva det i sin press är väl inte att göra reklam som man själv tjänar på. De borde ju bara vara glada om de som inte vet vad de är blir nyfikna och kanske intresserade...Jaja...allt ska man inte förstå...
    Tycker oxå att det är löjligt att vi inte får skriva ut namnet, men T-shirts, dekaler på bilar mm det får vi ha....

Thats it!!!!
  • MammaLottisGottis
    Carra78 skrev 2007-10-19 19:41:13 följande:
    Mycket konstigt! En kompis och jag ska odrna en tjejkväll med lite olika grejer att titta på. På afficen vi har gjort har vi skrivit "P-Lite", det kan väl inte vara förbjudet?
    Nä det kan det ju inte va, tycker jag iallafall. hehe
  • MammaLottisGottis
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-19 21:17:48 följande:
    Nä det kan det ju inte va, tycker jag iallafall. hehe
    Om man inte skriver ut hela förståss och sätter upp lappar
  • MammaLottisGottis
    sassygirl78 skrev 2007-10-21 13:43:15 följande:
    Hej hoppSka ha min startvisning den 28/10:=Så kul.....Vad ingår i startpaketet nu igen har tappat bort lappenNån som vill hjälpa mig?
    Ljusglastrio, Glamour aromabrännare, Kaskad, Krom ljussläckare, Inspiration Afrika ljusstakar, Vit Våg Pelarljusfat, Revalitize Body Butter, Fyrkantigt Pelarljus Apelsin, Jordgubbsmeltz, & grönt äple votiv, 6 fransk Vanilj votiv, 12 st teljus, Antikljus, Väska, kataloger, beställningsblanketter och massa andra blanketter, doftprover......
    Tror det är allt...
    Lycka till med försäljningen!
  • MammaLottisGottis

Vi har frågat och det fick man. Ha lotteri alltså. Man får ha det i slutna sällskap. Annars måste man a tillstånd, dvs inte stå och sälja utanör typ affär. Jag kör iallafall med lotter, men jag frågar värdinnan först.

• MammaLottisGottis
    sassygirl78 skrev 2007-10-21 18:42:09 följande:
    Tusen tack:)Tror jag tar med lite av mitt egna förråd oxå för att fylla upp det hela:)
    Ja det gjorde jag oxå, när jag började. Glöm inte och skaffa en duk till bordet. Jag köper mina på Jysk typ Velour. Men det kanske du redan har
  • MammaLottisGottis
    PsychoBitch skrev 2007-10-22 14:52:55 följande:
    Hej hej!! Här är en till PL galning (förstår jag rätt att man inte får skriva namnet?)Är så sugen att bli konsult men vet inte om jag vågar....har svårt att prata inför folk & är dessutom rättså blyg.& inte att glömma min telefonfobi som jag försöker komma över.....Haha, just en  nugg konsult som inte kan prata i telefon Här kommer jag säkerligen att trivas
    Klart du ska börja sälja, jag troddeoxåatt det skulle vara svårt att börja men har hållt på sen i februari och tycker det ör jätteskoj. I början var det pirrigt men sen kommer det av sig själv. Sa till mig själv att jag provar i tre månader, men nu har jag inte råd att sluta eftersom man köper ljusen så billigt och alla vackra saker likaså. Det är som ett gift.
    Hör av dig om du vill veta mer.

Var bor du?
     Fot i munnnen
    Kram från en beroende PL älskare
  • MammaLottisGottis
    PsychoBitch skrev 2007-10-23 10:57:10 följande:
    Åh det skulle vara helt underbart att vara konsult!!Jag bor i sundsvall.
    Men är du sugen så börja sälj vettja. Jag har sålt i snart ett år och stormtrivs, har börjat rekrytera konsulter nu, ska ha en startvisning hos en tjej idag. Ska bli görskoj.

Ha en bra dag!
  • MammaLottisGottis
    Ylwis skrev 2007-10-23 19:20:20 följande:
    kan man  lugnt säga.... har sökt paketet och det är i ånge hoppas den kommer i morgon men jag jobbar i stan 5,5 mil dit så då måste jag köra där paketet blir utlämnat om det hinner.... 7,5 mil sen  tillbaka 7,5 mil och  ha visingen  och sen hem 5,5 mil känns jäkligt surt...
    Hoppas du verkligen får paketet idag.
  • MammaLottisGottis
    Tudorjohansson skrev 2007-10-24 09:59:32 följande:
    Ja idag har jag visning nummer 3. De första 2 har blivit godkännda så nu hoppas jag på STOR försäljning idag. Blir nog lite yngre folk idag oxå. De andra visningarna har de varit 50 och upp.Hoppas på många nya bokningar oxå. Hur gör ni andra för att locka folk till att boka?
    Grattis till att du har haft lyckadevisningar.
    Att få bokningar kan man sätta upp massor av namn på en lista som tilltänkta värdinnor, ringa två per dag och erbjuda dem visningar.
    Säg ex så här:
    Jag sitter och tittar i min almenacka och tror att du skulle vara en perfekt värdinna för en visning jag har några tider kvar den 11/11 och den 14/11 NÄR skulle det passa dig? om värdinnan säger nej det  går inte så ger du en motfråga När skulle det passa dig då?
    De har då svårt att säga nej hehe

En sak som man kan göra på sina visningar och som jag gör ibland är ju att ha ett Votivljus i cellofan och säger då att den första som bokar en visning får detta ljus inslaget i Cellofan, då brukar det oxå bli napp. Sen frågar jag ju värdinnor när de lämnar in sin beställning. Men alltid två frågor.....
    Se i pärmen där finns det tips.
Svar på tråden PartyLite Del 2