Inlägg från: Trollmamma |Visa alla inlägg
  • Trollmamma

PartyLite Del 2

I kväll ska jag på lanseringen här i Skellefteå Skrattande Ska bli sååå kul att se nya katalogen, och förhoppningsvis bli peppad att komma igång igen. Det är ju 8 månader sedan jag höll en visning sist Räcka ut tungan

• Trollmamma
    fialotta75: Jag hade tagit den. Nu vet jag inte var i Sverige du bor, men själv bor jag i norra sverige och tycker inte 5 mil är så värst långt Räcka ut tungan Har haft en visning dit det tog 1,5 timme att köra enkel väg. Var dessutom dit 2 ggr förra hösten, och ska förhoppningsvis dit igen Flört Förtjänsten blev så bra där så jag återvänder mer än gärna dit...
  • Trollmamma

Tänkte höra om det är någon här som varit konsult sedan någon gång under -05 och möjligtvis har kvar ljus eller hudlotion i doften Happy Moments (den rosa) från Lavish serien? Jag älskar den doften, det var de första ljusen jag köpte när jag var på en visning hösten -05 och har fortfarande ett teljus och 6 votivljus kvar (snålar på de Flört). Blev super besviken när jag själv började som konsult i feb -06 och insåg att de hade utgått ur serien.
    Så finns det någon som har kvar nått av det och skulle kunna tänkas sälja det till mig så vore jag jätte glad... Skrattande

• Trollmamma
    AnnaHjo: Har kollat Tradera men tyvärr utan resultat Får kanske sätta ut en köpes annons på Blocket eller så Räcka ut tungan
  • Trollmamma

Usch så sur jag är! Fortfarande är inte de nya doftproverna skickade Skrikandes Har visning ikväll och på söndag och så nästa tisdag... De kommer att bli såååå besviken att de inte kan lukta... Hoppas det blir lite sålt ändå!

• Trollmamma

Första visningen i kväll sen uppehållet. Lite pirrigt var det, men det gick bra ändå. Sålde för 2003:- och fick in 2 nya visningar Skrattande Härligt! Det känns som om det kommer att flyta på i höst ändå.

Det har ordnat sig med dofterna också... Gjorde en fuling och köpte votivljusblandningen med höstens dofter på Tradera Räcka ut tungan Då har jag i allafall så de kan lukta på de till jag får mina doftprover...

• Trollmamma
    Carra78 skrev 2007-09-18 07:27:12 följande:
    Undra varför höstdofterna fortfarande är restade!
    Det undrar jag också... Börjar vara riktigt irriterad nu faktiskt. Köpte en votivljusblandning på tradera för att snabbt få dofterna så jag kunde ha på visningar Räcka ut tungan Vet att partylite inte gillar att folk säljer på tradera men jag blev "räddad" av att kunna köpa där... Annars har jag haft många irriterade värdinnor...
  • Trollmamma
    Carra78 skrev 2007-09-19 07:32:00 följande:
    Ja nu är ju dofterna restade till slutet av sept.Har ev en visning i slutet av sept, men ina nya produkter hemma va göra?
    Gör en konsultbeställning och beställ lite nya saker. Beställ en votivljusblandning med höstens dofter så de i allafall kan lukta på de Flört
  • Trollmamma
    Carra78 skrev 2007-09-19 08:07:41 följande:
    Ja men den har jag, men pinsant med inga nya produkter. får ju inga pengar förrän i slutet av månaden.
    Du får väl säga att du inte hunnit få det nya du beställt Flört Så brukar jag göra... Vill de då så gärna se de sakerna så kan de ju alltid boka in en ny visning lite senare under hösten Skrattande
  • Trollmamma
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-15 15:27:31 följande:
    Nej det får man inte. Bara hemförsäljning. Du får inte heller som aktiv konsult sälja ljus och så på Tradera eller Blocket. Inte förrän efter två år som avslutad konsult.
    Ändå är det nog många av de som säljer på Tradera som är aktiva konsulter. Har faktiskt varit så fräck och mailat en del av de och fått riktigt elaka svar som typ att jag ska skita i vad de gör och en massa sådant.
    När jag köpte av en och fick vinnarmailet från Tradera så var adressen bara typ Agatan 1 i Astad och telefonnummret bara nollor. Så den personen var nog en aktiv konsult som gjort en speciell användare för att kunna sälja utan att bli upptäckt...
  • Trollmamma
    MammaLottisGottis skrev 2007-10-19 13:02:17 följande:
    Hej!Har fått besked angående att skriva i sin press att man är säljare för P-lite är olagligt.Man får absolut inte skriva ut P-lites namn eller använda logga eller dykikt.Var på möte igår och frågade en av direktörerna hur det var. Så sa ho iallafall.Men man får skriva ut att man är konsult för Heminredningar och doftljus, inget annat.I affärer får man sätta upp lappar men dock ej heller där skriva ut namnet.Ville bara tala om det. Så nu vet vi det, bara så ingen råkar illa ut och blir avstängd.Forum vet jag inte men vi kanske skulle döpa om tråden till Inredning med ljus
    Men om det är olagligt att skriva i sen press att man säljer för de så borde det ju vara lika olagligt att säga det till någon Fundersam Så tex om någon frågar vad jag gör på min fritid, så skulle jag inte kunna säja att jag säljer ljus för Partylite...
    Löjligt tycker jag, att man inte skulle få skriva att man är konsult för Partylite...  Ok att man inte får använda deras namn och logga för att göra reklam och få in visningar, men att skriva det i sin press är väl inte att göra reklam som man själv tjänar på. De borde ju bara vara glada om de som inte vet vad de är blir nyfikna och kanske intresserade...

Jaja...allt ska man inte förstå... Räcka ut tungan
  • Trollmamma

Sälja lotter och den som sen vinner på sitt lottnummer får handla för summan som blev för de sålda lotterna. På det sättet blir det ju mer handlat, och gynnar ju både dig och värdinnan. Har gjort så då jag haft visningar själv hemma. Det blev en hit, tog 20:-/lott och summan kom upp i drygt 1000:- Det är nått att testa

• Trollmamma
    Tudorjohansson skrev 2007-10-21 09:20:51 följande:
    Fasen vilken bra idé!! Hur gjorde du lotterna. E nyfiken. Måste nog härmas
    Köpte de på typ Ica Maxi. En sån där ring med 100 lotter
    MiaB72 skrev 2007-10-21 11:33:40 följande:
    Trollmamma: Ja, lotterna kör en kompis också men när vi tog upp det på ett regionsmöte så sa de att man inte fick lov att göra det pga lotterilagen eller nåt sånt tjafs, men funderar på att köra det ändå för lotter kan man ju inte låta bli att köpa Pee Wee: Så du menar att de även får byttan då eller? Så jag hängde med rätt Att du bara har 3 byttor och först till kvarn....?
    Hm...pga lotterilagen. Ja i så fall är de då olagliga här när vi har regionsmöten. Där säljer de lotter så att man kan vinna olika saker som hon brukar ha med sig. Jag menar när en av de "högre" inom Partylite gör så och sen tipsar oss om det så borde det ju inte vara olagligt. Eller?
Svar på tråden PartyLite Del 2