Brio Happy 08
Vet någon när Brio Happy 08:orna kommer till butikerna? Och vad är då skillnaden i jämförelse med 07:orna? Vi vill helst ha en Brio Happy, men funderar på när vi ska köpa, vår bebis kommer i slutet av november.
Vet någon när Brio Happy 08:orna kommer till butikerna? Och vad är då skillnaden i jämförelse med 07:orna? Vi vill helst ha en Brio Happy, men funderar på när vi ska köpa, vår bebis kommer i slutet av november.
Jag vill också ha en Brio Happy, men bara om dom rättar till de brister som finns på -07:orna.
Test som gjorts på barnvagnar klassade Brio Happy -07 som SÄMST i fråga om säkerhet. Bromsen funkade inte ibland och när man skulle upp för trappor eller dra upp vagnen i en buss så kunde handtaget spricka.
Vill så gärna ha en Brio Happy, men BARA om dom fixar dom där rätt så allvarliga felen...
Jag har förstått att åtminstone det test som fanns i "Vi föräldrar" i fråga om handtaget gjordes i -30 grader, så jag måste erkänna att jag inte bryr mig så värst mycket i det, för vem är ute med barnvagn i så kallt väder? Bromsarna är det sen en annan sak med. Men om man vill undvika just de här felen så kan man ju köpa ett teleskopchassi, för det har annan konstruktion. Men jag undrar ju ändå när 08:orna kommer .
Om ni läser på Brios hemsida så ser ni att de bytt material i handtaget så att de inte längre riskerar att spricka i extrem kyla. Bromsen som "gick sönder" var egentligen brytpinnen som gick av. Brytpinnen är något unikt för Happyn och är en säkerhetspinne som går av innan bromsen överbelastas för mycket. Att byta en trasig brytpinne är så enkelt att man kan göra det själv. Hellre riskerar jag en avbruten brytpinne som man enkelt byter än att själva bromsen överbelastas så att den inte längre tar lika bra.
Läs brios kommentar till tetet här
www.brio.net/BRIO_NET/Sverige/:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fsverige%2fstrollers%2fstrollers%2fprams%2fproducts%2f36451.htm?b=3
aha, jag letade efter precis den där länken, hittade den nämligen inte för ett tag sen när jag sökte. tack, Storm!
Länken fungerar inte
Okej, jag hittade själv Brios svar på testerna. Men jag har här på fl läst om flera som haft problem med brytpinnen, fast Brio påstår att det ska vara ovanligt...
Storm och atten: tack för info! Nu känns det mycket bättre
Atten: Brukar inte nästa års årsmodell komma i typ november eller så?
Minxy: Jag läste en tråd om när nya modeller av vagnar kommer och där gick åsikterna minsann isär! En del påstår sig redan ha fått 08:a modell på vagnen, andra säger att de kommer först i slutet av året och allt däremellan fanns representert. Så jag vet inte. Jag är mest ute efter att få en 07:a till nedsatt pris. Brio Happy då . Vi ska till en större butik som ligger ganska långt borta, så vi ringer nog före och kollar om de har några reapriser. Men det lönar sig nog inte riktigt ännu.
I slutet av augusti sa dom på Babyland i Hbg att 08;orna skulle komma in, eller i alla fall gå att beställa.
I augusti-september kommer dem till butik.
Skillnaden kommer bl a att vara däcken och färgerna.