Nja,by vet jag ej om man kan kalla det,det var en huvudgata precis utanför hotellet,som det tog över 5 minuter att gå över,sååå mycke trafik!!
Längs med denna gata som går hela vägen in till Chania,finns det super markets,hotel,resturanger i olika kvalite,små affärer som säljer badgrejer m.m
Finns oxå en minigolf bana som grabben gilade!
Själva byn stalos,tror jag låg lite högre upp,men dit var det ingen som gick,såg inge lockande ut!
Vi bodde väldigt nära en resturang som heter Kaffestugan,en svensk tjej som äger,som har har lite mer svensk mat,perfekt när man har barn med sig som kanske inte uppskattar den grekiska maten,vi var där varje kväll,och såg på SVT-europa på tv,allsång på skansen,och nyheter,barnprogram
Delade oftast på en tacotallrik,mums!
Så det är ju inge större shopping ställe precis,men det finns ju resturanger och supermarkets så man klarar sig så.
När vi skulle shoppa åkte vi in till Chania,köpte bussbiljett på supermarket, 1.20 euro,busshållplatsen är dem blåa busskurerna,finns en vid golfbanan.
Dem går lite då och då,finns ju inge busstidstabell precis.
Vilket hotell ska ni bo på?
Annars ligger ju dem flesta hotellen precis bredvid huvudgatan,och stranden,hoppas då ni får en balkong som ej är mot gatan,för det är väldigt mycke trafik där!
Vi hade sån tur att vi fick balkongen mot andra sidan,mot stranden,hade 10 m till havet,underbart!!!
Jättefin strand,man behöver ej trängas precis,nackdelen kunde vara att det blåste ganska kraftigt,stora vågor,och långgrunt,så man fick ha lite koll på grabben.
Vi bada varje dag,underbart,förutom att jag brände mig efter 1 dag!!
Så smörj i er, man tycker det inte är så varmt när det hela tiden blåser,men det tar!
Hör av dig om du vill veta nå mer!