• tjenixen

Vad har ni för soffor??

Är nyfiken på vad ni har för soffor. Imorgon kommer det ett långväga par och köper våra soffor (tror jag i alla fall) och frågan är nu vad vi ska inhandla istället? har ingen aning om vad jag vill ha mer än att de helst ska vara ljusare än de mörkgröna vi haft nu och att det ska gå bra ihop med alla möbler i körsbär som vi har i vardagsrummet. Tips?

• Svar på tråden Vad har ni för soffor??
  • A med A och R

Ikea "Ektorp" En 3 + 2 ettor. Supersköna.

Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
  • rollergirl

Vi har en 3+2+1 soffgrupp grönt mjukt skinn som går bra ihop med den mörka inredningen vi har i det rummet, med jakaranda. Sedan har vi en hörnsoffa + fåtölj i cremefärgat skinn, den är verkligen tålig trots katter och barn och lätt att rengöra. Vår äldsta soffa har vi i köket, den är från -72 tror jag, låg (så man nästan ligger ned), mjuk och riktigt 70-tals grön.

• Clio

Ikeas soffa Stockholm i skinn. Vi är såååååå supernöjda med den. Behöver aldrig vara orolig för fläckar och för att behöva tvättas. Trodda aldrig för fem år sedan att jag skulle bli ägare till en skinnsoffa men jag ändrade mig efter två barn. Dessutom är det den snyggaste skinnsoffan jag sett i alla fall.

• Panna82

Vi har en Coffee från Mio med divandel. Helt underbar soffa. Riktigt mjuk och go!

• Cuprima

tjenixen: vår har hållit formen men dessa kuddar jag blir galen... soffan ser så stökig ut när kuddarna bara rasar ihop.
    Däremot tycker jag den är skön att ligga i och den är rymlig men som sagt den ska ut när vi renovera om vardagsrummet.

• Mori

Kramfors fårn Ikea. Behandlat skinn som är superlätt att hålla rent. Finns bild i galleriet, hajjar inte hur man lägger in bilder i trådarna

• tjenixen

Jaha, så var våra soffor hämtade och betalade, alltså vi har sålt vår stora soffgrupp och står nu helt utan. Ahhh, vet fortfarande inte vad vi vill ha men funderar faktiskt på att shoppa någon billig beg skinngrupp eller hörnsoffa att ha tills de små har vuxit upp och vi kan köpa en finsoffa igen. Vi är ju 6 st i familjen så vi måste ju ha något där alla får plats med.

• Tjejligans mamma
    Malia75 skrev 2007-07-27 10:45:34 följande:
    Har också en Tomelilla och gillar den INTE. Inte speciellt bekväm att sitta i och höll inte formen alls.
    Kan vara därför man ser så många TOMELILLA ute på annons så himla ofta....!
  • Carinis

Vi har en beige tygsoffa från mio, tror den heter variant. Alldeles för dyr... men så tänkte vi inte den dagen vi flyttade hemifrån.
    Idag skulle jag köpt en billigare soffa och den skulle ha varit i skinn. För ALLA spiller, inte bara vår son

• kanelqvist

Vi har en ektorp 3-sits idemo beige. Gillar färgen och modellen men tycker att dynorna sjunker ihop en del.

• Noctis

Jag har IKEA´s ektorp, 2+3 sits, hemma och är sååå nöjd med dom.. Har ett gäng polare som har sovit i 3 sitsen ett flertal gånger. Och dom har sovit duktigt gott

• Vombell

Tjejligans mamma skrev 2007-07-28 08:37:12 följande:

Kan vara därför man ser så många TOMELILLA ute på annons så himla ofta....!
    Vi har en Tomelilla 3-sits och en fotölj med hög rygg och vi ÄLSKAR den. Många som kommer hit och sitter i den frågar vad det är för soffa för de tycker också att den är så skön. Flera vi känner har köpt sådana efter att ha provat hos oss

Vi har också en Eketorp i beige tyg och 2 st bruna soffor från Mio-möbler. Kommer inte ihåg vad de heter. Vi har 2 vardagsrum ska jag kanske tillägga....
  • Clio

Vi hade en chicago soffa från mio, köp den INTE, sämsta tänkbara skitsoffa. Man tror man ska få bättre kvalitet när man köper på mio istället för på IKEA men vi är mkt nöjdare med Ikea soffan!!!!

• nidaros

Även vi har Ektorp från Ikea idemo beige, den soffan verkar vara poppis, bra med den är avtagbar klädsel men har tröttnat lite på själva soffan

• sunzhine

en tråkig häörnsoffa som ska bytas ut i höst mot en svart 3-sits plus 2 fåtöljer

• MartinaW

Kolla här. www.mininredning.se sök på vardagsrum, många soffor att titta på, många här även lagt ut var dom är köpta, informationen kommer upp om man för musen över bilden. Himla roligt. Lägg gärna in dina egna bilder och dela med dig med lite inspiration.

• K S

Vreta i brunt skinn från IKEA. En tvåa och en trea. Jätteskön att sitta i!

Oroa dig inte för morgondagen, i övermorgon är den redan över!
Svar på tråden Vad har ni för soffor??