-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden När blir oboy dåligt?
-
O'boy är alltid dåligt. Det drar ner människor i fördärvet.
-
vid bäst före datum
-
Nävör!!
:D
-
Vid bäst före datum. När oboyen inte sjunker när man häller den i mölken då är den dålig.
-
Vid bäst före datum. Precis som all annan mat.
-
När du börjar snorta det.
-
Alltid!! Bara massa socker ju...
-
Bäst före datum stämmer inte alltid. Jag har en vän som jobbar på knorr och vissa produkter sätter det ett lång tidigare datum än vad som egentligen gäller för att man inte ska få uppfattningen "kan man verkligen ha denna så länge, lite äckligt"
-
Alltid dålig!
-
Lina S skrev 2007-07-28 12:09:58 följande:
Bäst före datum stämmer inte alltid. Jag har en vän som jobbar på knorr och vissa produkter sätter det ett lång tidigare datum än vad som egentligen gäller för att man inte ska få uppfattningen "kan man verkligen ha denna så länge, lite äckligt"det gäller även del mejeriprodukter som i tyskland tillverkas för att stå ett halvår i rumstemperatur, men i sverige säljs som kylvaror med en månad på. inte på lidl, i vanliga affärer.
jag röstade på aldrig, men har faktiskt varit med om att det blivit dåligt, det stod två-tre vintrar i en ouppvärms stuga. det hade korvat sig... -
Tja... ett par år efter bäst före. (Fast jag tycker ju då att O'boy och liknande alltid är dåliga...)
Det är väldigt få livsmedel som verkligen blir dåliga redan vid bäst före datum. Inte ens mjölk!