• Grabbo

Drömmer om flygplanskrascher

Hej,

Är det någon som har koll på det här?

Jag drömmer ofta om flygplanskrascher. Jag är aldrig i planet utan på marken. Planet störtar alltid nära men jag klarar mig alltid och det känns i drömmen att jag aldrig behöver vara orolig för det.. snarare som att jag gillar det. Ingen skräck utan ganska välmående. Är jag på väg att bli talliban?

I natt så var jag ute med en båt och då kom ett plan och svängde förbi och sen ett till och det verkade nödlanda i vattnet och jag åkte dit och fick hjälpa till med planet och koppla ihop ett par sladdar. Inga flygande delar den här gången men dock ett plan som går ner på ickeflygplats nära där jag är.

Anyone?

• Svar på tråden Drömmer om flygplanskrascher
  • KattenFräsmorr

Vet inte vad dessa drömmar har för betydelse, men drömmer liksom du hyfsat ofta om flygplanskrasher. Ganska dramatiska med ett stort plan som närmar sig marken tjutande (jag står på marken). Sedan är det eld och flygplansdelar överallt. Jag vet att ingen i planet överlevt så det är ingen idé att försöka rädda någon.

Har hört fler som drömmer liknande drömmar, undrar precis som du TS om det har någon speciell betydelse. Jag vill ju inte gärna tro att jag långsamt håller på att förvandlas till talibanFlört.

-Oh, Shit! Data - StarTrek TNG
  • Lovia

Jag gör också det ganska ofta, vi har störtat in i hus och jag ställde in mig på att livet var slut, medan min kille som satt brevid vägrade dö och då gjorde han det inte heller..
    luften tog slut i ett flyg jag flugit
    ett annat störtade in i ett berg
    ett annat fick nödlanda
    Jag vet inte varför, händer ofta att jag är ute å flyger på nätterna. =)

• KattenFräsmorr

Någon med en teori?

• Änglablod

Vad direkt undrar du ? Kopplingen mellan det du drömt och det du var med om vid vattnet eller symboliken av själva drömmarna ?

• LRX

Jag drömmer också ofta om flygplanskrascher. Jag är alltid på marken, och de kraschar alltid in i ett hus. I drömmen upplever jag det som hemskt, och det sitter kvar ett tag efter jag vaknat. Ser alldrig några människor i drömmarna men jag "vet" ju att de är med på planet och i huset. Bor nära ett sjukhus, så det kan vara att helikopterljudet letar sig in i drömmen, men jag har inga minnen av dessa drömmar före 9/11 - har nog sett bilderna därifrån för många gånger tror jag.

• Grabbo

Jag har drömt det här sedan tidigare än flygkapningarna.

Jag har rest mycket med flyg.

Jag har inga obekvämskänslor när jag flyger.

Hur kan jag få se så många krascher och varför råkar jag inte ut för något.. och varför är jag varken rädd eller orolig(snarare intresserad)?

• KattenFräsmorr

Grabbo - Googlade lite på "aeroplane crash dream" fanns ganska mycket att läsa men här är en av de mer seriösa svaren jag hittade. Tyckte att drömmen som personen i länken har påminner lite om din. http://en.allexperts.com/q/Dream-Interpretation-2204/Plane-crash-dreams.htm

Jag har heller inga problem med att flyga, tycker det är rätt kul faktiskt med långa flygresor. Fast till skillnad från dig har jag en otrolig obehagskänsla när jag vaknar upp från dessa drömmar, sitter gärna i hela dagen.

Några drömtydare (enligt min googlesökning) menade att fordon har med yrkeskarriären att göra och att en krash då kan betyda att du är osäker på hur din framtida anställning kommer se ut. (avancemang, fast anställning osv...) I ditt fall kan man ju då säga att du är kapabel att själv lyfta och driva din karriär framåt eftersom du lagade planet då det krashade. Vad min dröm då skulle betyda vill jag inte ens tänka på .

• LRX

Jag är inte heller flygrädd btw.

Svar på tråden Drömmer om flygplanskrascher