Inlägg från: EmmaReu |Visa alla inlägg
  • EmmaReu

Smarta tips inför resan

Jag tänkte att det skulle vara bra att ha en tråd för smarta tips när det gäller att resa.

Vad ska man tänka på?
    Vad ska man inte göra, vad ska man göra?
    Vad är onödigt att packa med, vad brukar man glömma?

Har du några tips eller något du vill dela med dig av så är du välkommen att göra det.

Fick ett tips idag:
    Lägg en lapp i väskan med namn, adress och land så om resväskan tappar sin adresslapp på utsidan så kan dom hitta den på insidan.

• Svar på tråden Smarta tips inför resan
  • EmmaReu

Bra tips.

Ett annat för att hålla koll på telefonräkningen är att kolla upp ungefär vad det kostar att skicka sms, ringa osv från det landet man åker till.
    Och om man vet att man inte kan hålla sig från att ringa eller skicka sms kan man även sätta ett max belopp på räkningen.
    Det negativa är dock att om du verkligen behöver ringa efter du nått det beloppet så går inte det.

Ska man vara borta länge i ett och samma land kan man skaffa ett kort där nere för att ringa sina vänner i samma land.

• EmmaReu

Härligt.

Kanske någon har några erfarenhetstips? Någon som varit med om att förlora bagaget eller liknande som nu kan berätta vad man ska göra för att det ska som smidigast.

• EmmaReu

Jo, det kan nog vara bra att komma ihåg.

• EmmaReu

Haha.. hade faktiskt inte tänkt på hur otroligt korkat det är att spela in på telefonsvararen att man är borta. (Har hand om en uthyrningslokal i föreningen så tänkte "föra vidare samtalet" under tiden jag är borta)

• EmmaReu

Jag tycker oxå att det där med reseförsäkringen låter dyrt.
    På resan som vi åker på nu i vinter kostar det 960 kronor för reseförsäkringen. Kostnaden för försäkringen varierar väl oxå på hur länge man är borta och vart i världen man åker, eller har jag fel?

Sen har jag dock inte kollat upp exakt vad min hemförsäkring täcker.

• EmmaReu

Maxie: Det var ett bra tips.

Det är ingen som vet något bra att använda om nu ändå skulle råka ut för lite dålig mage.
    Förut använda jag koltabletter men dom har väl apoteket slutat med...?

Svar på tråden Smarta tips inför resan