Inlägg från: vänat |Visa alla inlägg
  • vänat

Smarta tips inför resan

Kom i håg att ta med sig evetuella mediciner i fall man har och skulle behöva. Våtservetter brukar vara bra att ha med sig i handbagaget.

• vänat

P.s lita inte på att hemförsäkringen täcker vid eveullet sjukdom fall. Och gör den det är själv risken rätt hög ofta 1500kr. Bättre att tecka en reseförsäkring.

• vänat

har inte själv blivigt av med något baggage men har alltid ett extar ombyta med mig handbageget. Detta då jag vet att många andra förlorat sitt bagage och fått det någon eler några dagara senare.

Inte så kulla att behöva springa i väg o handla kläder direkt man landat. Tipset från mig är att ha ett ombyte med tunna lätta plagg i handbagaget som väger de inte så mycket eller tar så stor plats.

• vänat

Även samrt att ha tanborsen i handbagege i fall resten av bagagert kommer på vilovägar

• vänat

Svejssan var har du uppgifter om att reseförsäkringen kostar 1500kr via researrangörren eller??

Själv har jag åkta många utlands resor och alltid betalt under 1000kr för reseförsäkringen.
    Utom den gången jag lita på skyddet i hemförsäkringen det misstaget gör jag inte om självrisken var 1500kr och dessutom fick jag veta på ett besked 10månder efter jag kommit hem. Hade inte fått alla uppgifter som jag behövde dessutom var det för sent att få dem från min resa jag då för 15 år sedan gjorde till portogall algavre.

Vilket gjorde att jag inget fick ut ti oltal fick jag beksoat öpen vård, mediciner på 3500kr. Inte ett öre från hemförsäkringen. dessutom som sagt en själv risk på 1500kr. Verkligen bak.

Så min resa jag nu boka till Brasilen har jag en reseförsäkring för 925kr.

• vänat

Bör väll tillägga att du jag var i algave var jag bort 2 veckor sjuk hela tiden utom de tre först dagarna.

• vänat

En anna viktig sak är att du har lokatid på din kl om du åker uatn för sveriges tid zon. Annrs kan ju missa din resahem inte för jag själv lyckat med det konstsycket globtrotter som minna vänner kallar mig.

Och inte glömma att ställa tillbkaka kl då du h kommit hem förstås

• vänat

925kr är reseförsäkringen 22 dagar i Barsililien. Hällre det än som jag besrivigt ovan

• vänat

Sen finns tkampslar i häloskost butikeran som inehåller filbaktereie om man blir dålig i magen för utom det som redan nämts här ovan.

• vänat

Tips att sy ett säck till ryggsäcken jag g har gjort ett fodral till resväskan då jag reste runt i karun och cental afrikanska reupbliken efter som jorde damma så kläder lätta blev smutig i väskan om jag haft fodralet.

Även då kan man sätta spåändbad på ut sidan lätt att lyfta från rullbandet.
    Brukar sen ha en lite bagagekärra till resväskan + handbagagert för att slippa bara så mycket vill säga om man inte har hjul påå resväskan.

• vänat

resen vatten kokare kan ju vara bra att ha om man vill göra en kopp te eller en kopp neskaffe på hotellrummet.Är inte så stor eller tung men praktiks

• vänat

resen vatten kokare kan ju vara bra att ha om man vill göra en kopp te eller en kopp neskaffe på hotellrummet.Är inte så stor eller tung men praktiks

• vänat

• vänat

Nej rätt papper hur vet man det då man frågar sjukvården i landet om de pappaer man ska ha och först efter 10 månder får besked från försäkrinsgbolaget att det är fel papper. Jag dessutom ringt försäkringsbolaget här hemma och de var inga som helst problem sa dom åt mig på telefonen nej vist inte alls kostade mig endsast 3500kr kunde solabad och gör utflycker i tre dagar av 14. Helll kasst. Tycker jag

• vänat

Har eller hade ingen digger sjukdoms historia. men fick dess värrr ingen hjälpa av hemförsäringen vet äben andra som drabbas på samma sätt.

Har du reseförsäringen i din beställda resa till villa säga genom resarragörrren kan du slippa ligga ute med en massa penagar det vill säga du får ofta tillbaka urläggen på plats vid evtuell sjukdom och på så sätt lättattre att fixa fram evetuelle pappaper som saknas.

• vänat

Bra att sätta in ett ice nummer i mobiltegonen om du själv drabbas av allavarlig olycka,sjukdom eller vid ett evtuellet dödsfall. Ett nummer till närmast anhörighemma i sverige som räddnings personalen kan ringa.

ICE är kännt över hela världe bland rädddnings och sjukvårdspersonal.

Svar på tråden Smarta tips inför resan