Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Smarta tips inför resan

Hos vissa hemförsäkringsbolag kan man ta en tilläggsförsäkring för resor så blir man bättre skyddad. Hos Länsförsäkringar heter det Tur o retur.
    Vi tar aldrig extra försäkringar utan betalar med kort och det har aldrig varit problem vid sjukdom. Min sambo hamnade på akuten i ett U-land och vi fick all hjälp via SOS (även om det var trögt och krävde många telefonsamtal). Vi kunde ej resa hem med ordinarie flyg utan fick även hjälp med annan flyg. Vi berättade om historien coh vad vi missade, mina barn blev bl.a lidandes då vi inte hann med några utflykter utan fick hålla sig till hotellet och nära telefon. Vi fick ersättning för allt extra vi lagt ut och även för förlorad semester.
    Vi har köpt en billig vattenkokare på Rusta och den är perfekt för kaffe, soppa, te coh vad det nu är.
    Har alltid bikini och tandborste coh shorts i handbagaget när jag reser utomlands ifall att.

• abnocto

Svejsan: Om ersättningsresan gäller alla eller bara den som blir sjuk beror nog lite på hur drabbade övrigt sällskap blir. När vi reste fick vi bara lite ersättning var, när en legat på sjukhus mest hela tiden. Jag var glad för det, för trots allt kunde jag och barnen sola och bada vid hotellet, även om man var upprörd då man itne visste om sambon skulle överleva eller inte.

Svar på tråden Smarta tips inför resan