• Anonym

Thyroidea

Underproduktion kallas inte för struma?? Det är överproduktion som gör det(i folkmun), även om behandlingen är densamma...Levaxin, så är symptomen ungefär motsatta till när man har underproduktion.

Jag har själv underproduktion, och är alltid trött!! Alltid, trots att medicineringen är rätt inställd enligt proverna. Trött, håglös, dåligt minne, deppad, torr i huden, frusen, osv, osv.

• Anonym

Så du har förstorad sköldkörtel, alltså struma, medan jag inte har det...alltså inte struma. Trots att vi bägge två har samma produktionsfel på sköldkörteln:hypotyreos? Har hört av läkarna att man aldrig använder uttrycket struma inom sjukvården...

• Anonym

Har haft den sedan -00, ungefär...

• Anonym

Det har aldrig gjorts någon utredning om VARFÖR jag fått det!? Moster har samma sak, och visst är det ärftligt ibland. Men det är ju även en autoimmun sjukdom som kan bryta ut tex vid graviditet, eller andra stora händelser i livet, såsom skilsmässa osv. Jag har inte en aning om varför jag har det. Det upptäcktes när jag påbörjade fertilitetsutredning.

• Anonym

Skrev att jag har varit trött sedan åtminstone -00! Tror heller aldrig att man blir av med den, inte för egen del iaf.

• Anonym

Men jag har ju svarat på den, ts!!! Både i inlägg 8 och 15?? Men däremot har jag ju inte samma diagnos som dig, och därför kan jag bara svara för hur jag tror det är med min sjukdom, hypotyreos...ok?

• Anonym

Ursäkta då... Jag svarade faktiskt på ditt inlägg 7! Tråkigt att du är missnöjd med svaren, tack för mig!

• Anonym

Räcker inte de fyra inlägg vi skrev, så kan vi iaf inte göra mer. Som sagt, tråkig attityd...*gone*

Svar på tråden Thyroidea