Thyroidea
Vet inte skillnaden men jag har underfunktion i min sköldkörtel, struma. Äter levaxin.
Fastän min medicin är rätt inställt så upplever jag ofta trötthet som är förödande....man är maktlös o sömn löser inte problemet.
Vet inte skillnaden men jag har underfunktion i min sköldkörtel, struma. Äter levaxin.
Fastän min medicin är rätt inställt så upplever jag ofta trötthet som är förödande....man är maktlös o sömn löser inte problemet.
Struma innebär att man har en förstorad sköldkörtel. Begreppet struma beskriver alltså i första hand ett utseende, och är inte en särskild sjukdom.
Struman gör att sköldkörtelns funktion är nedsatt så att man har för lite sköldkörtelhormon i kroppen, kallas det hypotyreos.
Underfunktion:
Infon är tagen från sjukvårdrådgivningens sida.
Ja jag har förstorad sköldkörtel dock har den gått ner med hjälp av levaxinet men fått göra biopsier i den 2 ggr och den kollas varje år. Fick underfunktionen efter jag fött mitt andra barn. Min bm såg att jag hade en knöl på halsen.
Vet du varför du har din undefunktion? halva min släkt på mammas sida har struma så min del är ärftlig.
jag tror ärligt talat inte att man blir av med den....jag har haft min till o från sedan 2002.
Tackar för mig med, med den attityden kommer du ingen vart.
Adjö!