Inlägg från: syndabocken |Visa alla inlägg
  • syndabocken

Thyroidea

För ungefär två år sedan debuterade min sköldkörtelinflammation, upptäckt edetta i tidig fas och har ganska nyligen (1,5 år senare) hittat en hysfad bra dos med euthyrox, men är fortfarande trött för det mesta. Men slängs iaf. inte mellan över- och underfunktion längre.
    Har fått noll förståelse för tröttheten i samband med detta av omgivningen. Så nu undrar jag om det ngn. fler här med subakut thyreoidea som jag fått förklarat att det kallas ?

~ Don´t tempt me ~
  • Svar på tråden Thyroidea
  • syndabocken

Usha för din struma. Vet du hur lång tid det tar innan tröttheten ger sig ?

Anonym (struma) skrev 2007-07-27 13:10:43 följande:
    Vet inte skillnaden men jag har underfunktion i min sköldkörtel, struma. Äter levaxin.Fastän min medicin är rätt inställt så upplever jag ofta trötthet som är förödande....man är maktlös o sömn löser inte problemet.
    ~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

Tänkte säga det men ville inte.

Vet Du när man blir av med tröttheten ?

Anonym skrev 2007-07-27 13:19:40 följande:
    Underproduktion kallas inte för struma?? Det är överproduktion som gör det(i folkmun), även om behandlingen är densamma...Levaxin, så är symptomen ungefär motsatta till när man har underproduktion. Jag har själv underproduktion, och är alltid trött!! Alltid, trots att medicineringen är rätt inställd enligt proverna. Trött, håglös, dåligt minne, deppad, torr i huden, frusen, osv, osv.
    ~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

När blir man av med tröttheten ?

~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken
    ~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

Ingen har svarat på den frågan därför jag upprepar den tills ngn. respekterar TS och dennes fråga.

~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

" Har haft den sedan -00, ungefär..."

Jag kan inte läsa dina eller andras tankar. Tack ändå...

~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

Om jag ställer en fråga vill jag nog ha svar precis som ni själva. Antar jag !

~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

Tråkig attityd att vilja ha svar på sin fråga ? Hahah... mm ok

~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

Fått svar som inte besvarat frågan jag ställde upprepat. Jag är inte ett dugg otrevlig bara villig att få svar på den fråga jag ställde. De som anser sig ha besvarat frågan om när tröttheten går över får gärna citera sina svar på den frågan. 

~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

-

tsunami skrev 2007-07-27 14:10:28 följande:
    Vet du, orkar du inte ens läsa igenom de svar du fått, så får du skylla dig själv. Jag har läst igenom dem, och hittar enkelt de fyra inlägg som besvarar trötthetsfrågan, efter bästa förmåga. Och nog tycker jag att det åtminsone SER otrevligt ut, när du upprepar frågan gång på gång och även med fet stil, trots att man redan svarat på den. Men det är min personliga uppfattning, och även övriga som svarat, tydligen. Ett tips är väl att du tar kontakt med läkare för att få de svar du vill ha. Här är vi bara vanliga människor, och räcker inte de svar vi ger...får du helt enkelt leta på annat håll. Kanske någon annan har lust att fortsätta skriva här, men nu går jag med. Det är inte roligt att försöka hjälpa med den respons som den här tråden ger, tyvärr.
    ~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

Men jag antar väl då att det inte är ngn. som vet eller tror på förbättring.

~ Don´t tempt me ~
Svar på tråden Thyroidea