• snappi81

Erfarenheter av vidöppen hjässbjudning!?

Just nu är jag livrädd, fick reda på att min bebis ligger med ansiktet upp mot min mage och detta ska då kallas vidöppen bjudning? Har hela tiden sett fram emot förlossningen men nu så vill jag inte längre.. ju mer jag läser om detta "läge" ju räddare blir jag!

Det ska visst va vanligt att det tar mycket längre tid att föda på detta sett? plus att risken att man spricker är jättestor! Min enda stora fasa inför kommande förlossning är just att spricka!!!!

Mår jätte dåligt över detta nu & önskar bebis kan stanna i magen för alltid! Ska man ringa och prata med någon om detta kanske! vill ju inte att min rädsla ska påverkar förlossningen!! 

Det jag tyckte va konstigt är att läkarn som gjorde ul på förlossningen inte sa nåt om att det kunde bli jobbigare att föda så här, för jag menar nu när den är fixerad så kan dom väl inte ändra läge mer!?  

Nån som kan lugna mig!! snälla!

• Svar på tråden Erfarenheter av vidöppen hjässbjudning!?
  • snappi81

Tack båda två! ska ringa min bm på måndag då hón kommer tillbaka från sin semester... har haft en annan nu undertiden och hon hade ingen som helst förstående för  min oro...

• snappi81
    siggie skrev 2007-07-27 17:12:47 följande:
    Båda mina barn är födda i vidöppen hjässbjudning och det har inte varit något problem alls! Jag har haft två snabba och samtidigt smidiga förlossningar. Jag är inte rädd för att denna tredje också ska ligga vidöppet. Det behöver alltså inte alls betyda att din förlossning blir jobbigare eller tar längre tid!
    Tack!!
  • snappi81
    laluna skrev 2007-07-31 11:35:05 följande:
    jag har också en bebis som troligtvis ligger så, så jag förstår din oro. får panik när jag tänker på att hon ska ut.
    Skönt att det inte bara är jag som oroar mig! Sambon och jag har pratat mycket om detta i helgen och kommit fram till att om det skulle va någon fara för mig eller bebis så borde läkarn & bm som gjorde ultraljuden sagt nåt till oss isåfall! Man hoppas ju på det bästa iallafall!
Svar på tråden Erfarenheter av vidöppen hjässbjudning!?