Inlägg från: Måbra |Visa alla inlägg
  • Måbra

Laserbehandling synkorrigering

Hej!

Jag hör mig för angående laserbehandling för synfel. Har bestämt mig för att jag vill göra en sådan behandling då min syn har blivit drastiskt försämrad efter graviditeten. Ser knappt nåt längre.. Jag tycker det är så jobbigt med linser och glasögon, särskilt då jag sportar mycket. Och i längden blir det ju billigare också.

Är det någon som gjort en sådan behandling som kan ge mig råd och tips?

Dyrare, billigare, sämre, bättre klinik att vända sig till etc?! För- och nackdelar?

// Anna, Mayas mamma.
  • Svar på tråden Laserbehandling synkorrigering
  • Måbra
    abnocto skrev 2007-07-27 18:51:04 följande:
    Vet bara att man inte ska göra det när man ammar för då kan synen vara annorlunda.
    Oki... ja nåt är det med graviditet och amning som gör ögonen "annorlunda". I mitt fall har synen försämrats ordentligt! Fundersam Måste verkligen göra nåt åt det..
    // Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Ingen??

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Oki, då blir det till att bestämma på egen hand!! Trodde det var fler som gjort...

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra
    sagolik blå skrev 2007-07-27 21:25:14 följande:
    HejKan inte råda ang klinik osv då jag inte gjort laserbehandling....än Men jag ska. Men just nu får jag inte...Min syn har också försämrats massor sen jag fick barn och ammat, men det fortsätter fortfarande.Nu är yngsta snart 4 år och det senaste året har min syn försämrats med 1 hel dioptri (eller vad det heter)Enl de jag talade med så ska man helst iaf haft en stabil syn (ingen stor synnedsättning) på minst 2 år. För att minimera riskerna med att det kanske fortsätter att bli sämre efter laserop.Hur länge har du haft dålig syn? Förändras den ff?
    Jag har haft dålig syn sedan jag var 22 år. 10 år har gått och den blir definitivt sämre...
    // Anna, Mayas mamma.
  • Måbra
    Muminski skrev 2007-07-27 22:17:28 följande:
    Hej TS, jag har inte gjort det men jag vill och jag ska om ett par år.jag känner många som gjort det och alla är nöjda. Min svägerskas laserop gick inte jättebra, hon fick några svarta prickar i synfältet, men det kunde korrigeras med ytterligare en op som inte kostade ngt extra. Däremot var det enligt henne obehagligt dock inte smärtsamt.Min svåger gjorde en sådan op i på någon klinik i Globen, och de hade riktigt bra studentrabatt..så är du student kanske det vore ngt? Han betalade runt 20.000 för bägge ögonen.De andra jag känner som gjort op har betalat ca 12.000 per öga. Alla är nöjda och de där pengarna tjänar man snabbt in om man som jag använder både linser och glasögon. För att inte tala om hur mycket smidigare allt blir.Hoppas att du får bra första hands info från någon som kan beskriva hur de upplevt sin op. Lycka till!
    tack för erfarenheterna.... ja visst blir det billigare och en bättre livskvalitet framförallt!!
    // Anna, Mayas mamma.
  • Måbra
    Neko skrev 2007-07-28 10:00:05 följande:
    Jag gjorde en sådan för 7 år sedan (enligt den gamla PRK-metoden, tror inte att den används särskilt mycket längre) och är supernöjd. Blev inte helt perfekt på ett av ögonen men inget jag märker normalt sett och sååå skönt att slippa glasögon! En av de bästa saker jag gjort helt klart! :D
    Ok vart nånstans gjorde du det? Vad skönt att det blev bra för dig!! Grattis!

De informerade om för-och nackdelar förstås. Har du upplevt några?

Vad skönt att höra att det känns bra även om det inte vart perfekt på ena ögat! Känns lite tryggare..

// Anna, Mayas mamma.
  • Måbra
    jeawa skrev 2007-07-30 09:43:39 följande:
    Jag gjorde det för ca 2 år sedan.Tror det hette Globen ögonklinik.Det kostade 24000 kr och är värt varenda krona!Jag är supernöjd och ser kanonbra.Det gjorde inte ont men var lite obehagligt men det går ju väldigt fort.Första dygnet efter op var det som att ha grus i ögonen.Jag har lite sämre mörkersyn men absolut inget som stör.Jag skulle absolut göra om det,så skönt att slippa glasögon!Men som sagt-synen måste vara "stabil" en viss tid innan man gör op.Lycka till.
    Härligt att höra att din op oxå blev lyckad! Vad menas med stabil syn egentligen?
    // Anna, Mayas mamma.
  • Måbra

Tack för alla svar!

// Anna, Mayas mamma.
Svar på tråden Laserbehandling synkorrigering