• gullican

Ölands djur- och nöjespark

Halloj!

Jag har inte varit på Öland sedan jag var barn, vilket är läääääänge sedan

Därför tänkte jag höra om det finns någon som varit där nyligen och kan berätta lite. Jag har förstås kollat hemsidan men "verkliga" recensioner vill jag ha. Något speciellt att tänka på? Vilken avdelning är bäst? Det nya Piratbadlandet invigdes ju för några veckor sedan, någon som testat det?

Allt ni kan komma på som jag behöver veta uppskattas. Finns det skrindor el nåt att hyra, dyr parkering? Värdeskåp?

tack på förhand

• Svar på tråden Ölands djur- och nöjespark
  • Minaegna

Hej!
    jag bor på Öland och har ju då varit på djurparken massor me gånger Sist va förra året.

Dom har skrindor man får låna gratis vid entren, även sittvagnar. Parkeringen är oxå gratis.

Det är lite dyrt om man har ganska små barn, för de flesta karusellerna kräver att man är 1.40 lång men man måste betala fullpris om man är över 1 meter!

Som du skrev så invigdes det nya vattenlandet som oxå höjde priset från 250:- till 300 eller 350:-
    Men jag har dock hört att det är lite olika priser beroende på vad man ska göra men är inte helt säker.

Förövrigt så är det en alldeles lagom park för barn med tanke på att det finns massor med djur

Hoppas detta hjälpte lite!

Mina barn är det finaste!
  • mamsen22

Hej!

Vi var utanför öland djurpark förra veckan, ska dit nu i veckan o ha kul

Dom har öppnat ett stor piratland med massa rutchkanor, vattentunna som hälls ut över stället o massa poolar o grejor.

Sen har dom ju d vanliga vattenpalatset oxå, karusellerna som är gratis. Det tycker mina barn är jätttekul, för dom kan ju springa runt, runt o åka om o om igen. Finna karuseller för både stora o små. lilla berg och dahl banan, spökhuset, sagotunneln tycker mina barn e kul o jag gillar stora berg och dahlbanan.

Djuren finns me.. döär jag själv tycker d e tråkigt. har varit på ölands djurpark sen jag var liten.. varje sommar. Men barnen tycker det är spännade

jag vet inte exakt vad d kostar, men d kostar iaf 80 kr mer om man ska in på piratlandet, och 200-300 i inträde tilld andra. Av d vi såg av piratlandet så kan man bara inte missa d.. kul både för vuxna o barn

Kram

• karamell75

Vi var där för ca 2 veckor sedan och vi tyckte det var jättefint. Det kostade 240 kr att gå in. Vi valde att inte köpa till Piratlandet. Tycker det räckte gott och väl med det vattenlandet som finns. Kan tänka mig större barn kanske tycker piratlandet är häftigt men vi tyckte inte det var värt 100 kr extra per man för att gå in där.
    Djurparken var fin men våra barn uppskattade mest karusellerna.
    Tänk också på att sätta upp en lapp i bakrutan om du inte vill ha klistermärket på bilen. Annars klistrar det på ett Ölandsdjurpark klistermärke på bilen och det ville inte vi ha på vår bil. Parkerigen var stor och gratis.
    Vi hade med dricka in för sånt är oftas dyrt när man är i sådana parker och är det varmt går det åt mycket. Köpte dock maten men det fanns inte så mycket att välja på. Mest hamburgare osv.

Svar på tråden Ölands djur- och nöjespark