blommanigbg skrev 2007-09-11 19:02:08 följande:
Jag har två gånger när jag skulle resa mig upp fått som om magen vred om sig. Kändes som om tarmarna skulle ramla ut.. Ont gjorde det.. Kan jag ha delade magmuskler då? Min mage har inte dragit ihop sig efter förlossningen. Jag blev akutsnittad nov-05..
Har du gjort testet?? Kan mycket väl vara så att du har delad magmuskel...men det kan även handla om bråck.
Försök göra de övningar som står här i tråden, jättebra om du märker någon skillnad till det bättre. Ja....de skadar ju inte ändå
För att få bråck konstaterat måste du nästan ta kontakt med sjukvården, men var beredd på många ?? och viss okunnighet inom detta. Så gå dit förberedd med all info du kan hitta utskriven i pappersform.
Cissi76 skrev 2007-09-12 16:10:39 följande:
Ok jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Tycker bara att min mage blir större och större trots att jag tränat i 4 månader nu. Födde min son för 9 månader sedan. Har varit ute på nätet och sett lite bilder på magar med DR och min mage ser ut så, har ett hål, under navlen och liksom som en bulle rakt fram. bSå såg min mage INTE ut innan.Är ganska smal ovanför naveln men det är under naveln som det ser konstigt ut. Men när jag gör självskattningstestet så kan jag inte känna någon glipa.Förvirrande...ja !!
Ja....det jag skrev ovan gäller nog även dig.
Lycka till! Hoppas ni får svar/bukt med problemen!