förstoppad!
har sån himla magknip så jag vet inte vart jag ska ta vägen! hjälp mig någon! va ska jag göra?! vart så här när jag börja dricka tranbär jokk..
har sån himla magknip så jag vet inte vart jag ska ta vägen! hjälp mig någon! va ska jag göra?! vart så här när jag börja dricka tranbär jokk..
Har du testat Lactulos, det fungerade bra på mig men kanske inget du har hemma just nu.
nej jag har ju inget sånt hemma... köpte katrinplommon idag men jag kan inte äta dom för jag mår illa då...
Linfrön katrinplommon och vassladrink!
Köp ett microlax på apoteket, helt ofarligt och kan hjälpa till att få ut proppen..
Lunelax finns på apotek helt ok under grav!
Inte helt smärtfritt men koka en lök och ät den, var till slut det enda som hjälpte mig under 2a o 3e grav...
har provat lunelax och det hjälpte inte... får prova linfrön!
Om det är akut just nu så prova löken...
ja jag får koka en lök innan jobbet=) tack för tipsen!
Kanske är jag knäpp, men så bra som min mage funkade under graviditeten har den aldrig gjort! Inte hård i magen alls..
Se till att dricka mycket vätska också!!
kanske du inte tål tranbär jock??
jag ska nog alltså inte ta en lök innan jobbet! jag har druckit jokk innan graviditeten och det gick bra... kanske inte är den det beror på... jag vet inte.
nu är det i allafall dags för jobb! hej på er! och tack
Har du återkommande problem så ta och testa Inolaxol. Det kan man äta hela graviditeten för det är inte laxerande medel utan bulkmedel som löser hård mage och stoppar lös mage... jag har i 2 graviditeter plågats av hård mage pga niferex men den här graviditeten fungerar magen perfekt trots niferex, när jag tar inolaxol...
Prova med torkade aprikoser.
Har sj problem med hård mage o förstoppning pga järntabletter o det löser verkligen upp magen med torkade aprikoser. O de smakar inte så illa som katrinplommon.
Jag köpte Visiblin bulkmedel på apoteket å tar det 3 ggr om dagen. Det verkar hjälpa för mig iaf, så det är mitt tips! Innan fick jag gå på toa kanske endast 1 gång i veckan, var jättehemskt!
mitt knep är att gå upp på morgonen ta direkt en kopp kaffe sen ett glas apelsin jouce så är magen igång! två starka blandningar brukar fungera
En tanke slog mig........alla verkar 100% säkra på att det är förstoppning och så kan det ju såklart vara också (vem har inte det
)
Men om du fick det efter att ha druckit tranbärsdricka KAN det ju vara gallan som blir lite irriterad, man får ju lättare gallbesvär när man är gravid och Tranbär är ju väldigt sura (syran retar gallan).
Jag vilade mycket (fick även feber då jag blev förstoppad) och då jag kunde äta åt jag filmjölk med vetekli.
Blev lös i magen dagen efter i alla fall, så ut kom det till slut...