• Cross

Någon som varit i Marocko?

Vi ska åka på semester i januari och vill vara borta i 3 veckor. Nu såg jag att det var väldigt bra priser till Marocko under den tiden. Är det någon som varit där? Är det bra? Vår tjej kommer vara 1,5 år då. Är det ett bra resmål, tror ni?

• Svar på tråden Någon som varit i Marocko?
  • Sweetie82

Jag å min sambo va i Agadir i januari 2006 i en vecka. Trivdes bra men hade inga barn då. Vad vill ni få ut av resan? Stranden i Agadir är mysig å att rida kamel är kul, men jag tycker att en vecka är lagom, sen finns det inte så mkt mer där att göra.

• Cross

Ingen av oss är så mycket för att ligga på stranden och sola, men eftersom vi har lillan med oss så kan vi ju inte heller ge oss ut på några större äventyr. Vi skulle väl vilja shoppa lite, gå på promenader, äta gott, leka i sanden, titta på folk och ha det lite mysigt.

• Sweetie82

Hmm.. oki..

om ni vill shoppa är Marrakesch ett alternativ med deras stora marknad med ca 13000 små stånd. Tyvärr är det enligt mig inget bra alternativ om man reser med barn, eftersom det är trångt å svårt att komma fram med barnvagn pga MKT folk. Försäljarna är också VÄLDIGT påflugna.

Agadir är mkt lugnare å mer turistvänligt, men det finns inte speciellt mkt shopping. Gillade som sagt stranden å det finns juh lite utflykter att göra.. som t.ex. rida kamel (kanske iofs svårt med en 1,5 åring)

Vi åkte en chaterresa till Agadir i 1 vecka å hakade på några av utflykterna som erbjöds.. kamelridning å en dagsutflykt till Marrakesch.

Jag skulle nog inte rekommendera Marocko som resmål för er trots att jag gillade det. Men jag skulle inte resa dit idag, då vi har en liten dotter.

Lycka till med val av resmål å hoppas du får fler kommentarer om Marocko

Trevlig resa!!!

• jsmfb

Det är ju kortast transfertid till Agadir men titta om ni kan komma till Essaouira som är en mycket mysigare liten stad utmed kusten. Agadir har ju ingen äldre bebyggelse eftersom det var jordbävning där på 50 eller 60-talet.

• josida

Det var några år sedan jag var där, men vad jag minns så var det fin strand. Inte så rolig stad. God mat, men var försiktiga med vad och var ni äter - vi blev magsjuka båda två...

• lallarebecca

Agadir är inte så kul, men Marrakech är underbart!

Tycker precis tvärtom mot Sweetie82, Marrakech är mycket bättre för turister än Agadir, och försäljarna är inte alls lika "på" där.

Marocko är hur som helst ett jättebra val. Skön temperatur runt 17 grader i Januari, men det kan komma lite regn, och det är kallt på nätterna.

Lycka till!

Svar på tråden Någon som varit i Marocko?