• Tina83

Sambon har nåt fel med tungan, hjälp!

sambon har i några dagar haft problem med sin tunga.

han säger att den e nästan bedövad, men sträv o torr. det kittlas typ när han äter eller rör på tungan. det känns obehagligt ont. inte jätteont men det känns fel.

nån som haft problem med tungan??

• Svar på tråden Sambon har nåt fel med tungan, hjälp!
  • Jojjanna

Om man exempelvis har lågt kalkvärde i blodet så kan man få stickningar kring munnen och på tungan...

Jag tycker han ska söka på vårdcentralen så att de får ta prover på honom för att se vad det kan vara.

• lokisse

kan ha ätigt nagot som man inte ska äta.. eller nagot som han är alergisk mot?

• Kami74

Allergireaktion var min första tanke, eller ett stick från ett djur?

• Asil1

En allergi reaktion går ju över ganska snabbt. Det sitter inte i i flera dagar. Jag hade nog sökt vård.

• Asil1

opps... Allergireaktion menar jag ju självklart. Får skylla på att jag är trött..

• Tina83

jag tänkte att han kanske blivit biten av något, men han minns inte det.
    han är inte allergisk vad jag vet mot nåt..

ska ringa o kolla med sjukvårdsupplysningne, men hittar inget nummer!

• tomcar1

Hej
    Måste bara svara. I våras så hade jag bekymmer med tungan. Den kändes bedövad och konstig, sedan kändes ögat lustigt. Tungan kändes som när man har fått bedövning hos tandläkaren, men jag hade inte ont.Det var på högersidan. Blev orolig och fick en tid på sjukhuset samma dag som jag ringde. Läkaren sa direkt att det lät som borrelia och vid provtagning så var det mycket riktigt det också ! Ville bara skriva det, då det kan vara borrelia han har.
    /tomcar1

• Tina83

va??? men han har ju ingen fästing..

men han är lite stel i nacken, men det trodde han beror på nån kota eller nåt.... tänk om det e hjärnhinneinflammation..det kan man få borrelia av väl?

• miniGrynet

Ring till sjukvårdsupplysningen, länken här ovan ger dig säkert en massa nummer.

Bättre att kolla upp såna saker än att gå med dom en längre tid!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Sambon har nåt fel med tungan, hjälp!