• AHöst

Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3

Finessan, vad hemskt att hora om Dr Nie. Usch, men det later ju anda som de har tur som overlevde. Det kunde ju ha varit mycket varre.

Det satte ju mig pa plats i alla fall. Jag som just satt har och svor over att jag efter 38 veckor och 3 dagar och enorm mage nu har fatt stretchmarks nar jag trodde jag skulle slippa. Men som sagt, vilken petitess!

• AHöst

Bubblan, I believe it is. Fast lite fusk for jag var redan gravid och hade genomgatt min utredning nar forsta traden startades.

Det ar sa ironiskt att de var oroliga for en liten och for tidig bebis med min diagnos. Och nu gar jag bade pa koller forf att kolla att han ar ok och att kolla sa han inte blir for stor.

• AHöst

Japp, Finesssan. Kanner mig ganska miserabel just nu maste jag erkanna. Och sa ar det Mandag imrogon. Pust!

• AHöst

Nej, inte annu. Natsa lakarbesok ar imorgon. Fast nu har jag suttit i sovrummet under flakten och mysigt och det regnar ute. Sa nu mar jag lite battre.

• AHöst

Eva, grattis! Ja, lite glad tycker jag du kan fa unna dig om du kan. Ta ett steg i taget, en dag i taget. Och det ar ok att inte kanna att man kan gladjas annu heller om det ar sa det ar. Jag maste erkanna att det var definitivt inte en av mina kanslor denna sista gangen. Gladje. Det kom ganska sent faktiskt. Och aldrig den dar sprudlande gladjen som man ju egentligen vill kanna. Det kommer liksom mer och mer smygande istallet. Jag tror helt enkelt det ar viktigt att man tillater sig kanna det man gor och ta en dag i taget, en milstolpe i taget.

• AHöst

Det var som jag trodde. han ahr inte gjort nagot den sista veckan. Han ligger pa samma stalle. Forra veckan kunde jag kanna att han pysslade med nagot. Men nu ligger han bara och gror. Lite besviken blir man ju for jag borjar bli trott. Men jag var anda forberedd pa det.

Sa idag ar det ett biophysical ul, de jag ahr en gang i veckan bara for att kolla att allt ar ok dar inne. Sedan nasta Tisdag ar det aven tillvaxtultraljud och Torsdagen efter det ar det lakarbesok och da far vi val se vad de tycker nasta steg ska bli.

• AHöst

Ha ha, det har du ju alldeles ratt i!

Min lakares syn pa saken ar nog att kejsarsnitt ar att foredra framfor att satta igang honom innan han ar redo. For om han inte fixeras sa ar det for att han inte far plats. Da vill hon helllre att han stannar tills lungor och allt ar redo.

• AHöst

Honung, om det skulle vara sa att du far skall av nagon for trombylen sa strunta i dem. Du ar antagligen mer palast i amnet an vad de ar. Det ar din kropp och din graviditet, och i var sits sa maste man helt enkelt ta kontroll over sin egen halsovard. Sa jag tycker i alla fall att du gor helratt.

• AHöst

finesssan, ja sa lange vi fortfarande siktar pa vaginal delivery och det ar vid en tidpunkt Dr Yan ka ta sig ut sa ar det tankt att han ska komma. Jag vill anda att det blir utan epidural om det nu inte blir kejsarsnitt fast de pastar att jag kan fa epidural med Heparin sprutorna.

Pa tal om sprutorna sa maste jag saga att jag nu officiellt har fatt nog. Kanns verkligen som om jag inte orkar mer.
    Igar kvall tog jag sprutan och nar jag drog ut kanylen sa sprutade blodet. Och da menar jag inte att det rann och rann mycket. Det sprutade minst 3 decimeter och jag overdriver inte. Det sag ut som en dalig skrackfilm. Jag var redan trott och ont och ville inte ta den och det dar gjorde ju inte saken battre. Saklart satt jag pa var vita bank sa det overdraget fick av och tvattas, byxorna jag ahde pa mig och en kjol som lag bredvid mig. Hur jag ska orka ta dem i 8 veckor efter forlossningen vet jag inte. Nu gor man ju det av den dar viljan att skydda bebisen. Men nar det bara ar for att skydda mig vete fasiken om jag kommer att orka vara sa noga med att komma ihag dem. Men da far jag i alla fall byta tillbaka till Lovenox. De gor ont nar jag tar dem, men Heparinet ar nog varre. Det gor inte lika ont, men jag ahr blamarken som heter duga och sma knutor som jag antar ar arrvavnad.

Min kompis fick nyligen barn och hon hade ramlat hemma och fatt blamarken sa de fragade pa rutin om hon var misshandlad. Vad kommer de da inte att tro om mig! Ser ju ut som magen slar mig i magen minst tva ggr om dagen.

• AHöst

Usch, Cia, beklagar verkligen. Hoppas du hittar nagon som kan hjalpa dig snart.

Finesssan, mina blamarken etc nu ar pga att jag bytt sprutor till en annan sort infor forlossningen.

Att det sprutade blod har nog mer att gora med att jag lyckades pricka ett blodkarl rejalt och att magen ar ju sa stor och uppspand att dar blev val ordentligt tryck helt enkelt.

Menar inte att skrammas. Jag ar bara sa forbenat gnallig just nu. Kampar for fullt med kanslorna av att vara den dar starka kvinnan som pallar allt och lilla mig som bara vill grata och bli kramad. Men man ar val bade och egentligen om man tittar pa verkligheten. Det nyttigaste borde val vara att kunna acceptera bada. Problemet ar att maken ar van vid den starka sa han ar lite forvirrad just nu nar jag hormonexploderar.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3