Den enes skratt den andres gråt.
Fyllde år för ett tag sedan och min fru hann inte fixa någon present. Normalt sett så firar vi inte varandra med presenter men hon vill ändå köpa något litet för saken skull. Hon undrade vad jag önskade mig. Som vanligt hade jag ingen idé (tråkiga jag).
Så berättade hon häromkvällen om en ölöppnare med simpson på som låter "Hmmm beer, kluck kluck... Oooh YES YES.. " osv. Skrattade och sa att en sådan önskar jag mig :e
Så igår överaskade hon mig med fin middag, bio och presenten. Jag blev naturligtvis stormförjust eftersom jag önskade mig en sån :e Så måste jag inviga den också. Hämtar en god öl och bjussar svärfar på den "OLD SPECKLED HEN". Riktigt god.
Kapsylöppnaren ljuder och jag fnissar lite. Varpå min dotter tycker den är oootäck!! Och nästan brister ut i gråt. Den tystnar och hon ser fundersam ut.
Tänker för mig själv, måste få den att låta igen så hon inte blir rädd för den. Men bestämmer mig för att hon får leka med den utan ljud. Då var det helt plötsligt rolig. Så jag fuktar ett finger och får den att låta igen, tänker att hon ju lekt med den och vet att den inte är farlig. Men ack så fel jag hade underläppen åkte ned snabbare än en rullgardin och det var mycket nära till gråt.
Jaja.. Hon får inte vara med när ölen öppnas nästa gång :e