• trias
    Äldre 28 Jul 14:02
    2021 visningar
    9 svar
    9
    2021

    ett barn till till världen

    Sitter å funderar över namn till kidden funderar över hur allt kommer bli å försöker fatta att "fan shit jag ska bli farsa" vid 24år. Satt å sökte på nätet på unga pappor fast de mesta som kom upp då va folk -17 å insåg att jag kankse inte är så ung längre.
    Får ungen om dryga 3 månader magen växer på tjejen för varje dag å mer å mer barnkläder införskaffas å mer och mer börjar jag inse att jag ska uppfostra ett barn till en man/kvinna, overkligt som fan.

    Nice som fan att få kid i den här åldern, ångest över min lillesyrra som föddes när hennes farsa va 50, vem tar hand om vem då när hon kommer i puberteten och han på ålderdomshemmet. Själv längtar jag tills man kommer kunna "hänga" med kidden. Bygga upp en jävligt trygg relation en sån som man själv önskar att man hade till sin pappa, där ärlighet är a och o. Inget bullshit lr nåt, lära från grunden hur livet är och var livet har att ge.

    Sen är det en annan tanke också att födda ett barn till denna värld, när världen är som den är. Visst kommer man skapa en bra värld till ungen vilket då också blir en bra värld för en själv. Men klimatet och företagen och regeringar osv känns som man inte kan göra till nåt bra, känns rätt kört.
    de är en grejj som skapar frågan "varför skapa ett barn till denna värld?". Är det pga av egoism lr är det naturens gång?

    Ska bli fett kul, blir ett äventyr för livet att se min lilla sparv växa och utvecklas.

    folk som e peppade på å skriva råd och tankar osv bring it!

  • Svar på tråden ett barn till till världen
  • Äldre 28 Jul 19:39
    #1

    Gratulerar - önsker ibland att jag själv var så ung när tvillingarna kom - men vi träffades sent i livet, sambon och jag. Man märker det på orken ibland - visst, vi har det tryggt ekonomisk, villa, vovve, volvo så att säga - men ibland känner jag mig som en gammal gubbe.

    Farmor och farfar har ibland lite svårt att inse att när de var i min ålder flyttade jag hemifrån, men att jag vid den åldern fick mina två första...

    Så njut av att du är precis så där lagom gammal att jag åtminstone är ganska avundsjuk och gör det bästa av det!

  • Nybban
    Äldre 28 Jul 23:52
    #2

    Grattis härifrån med. Det första du kommer märka på BB när du har ditt barn i famnen första gången är hur naturligt allt känns. Jag fasade för fösta blöjbytet men det var en enkel match. osv....
    Mitt bästa råd till dig är bara att ta vara på tiden och var extra snäll mot din sambo sista månaderna. Det har du igen senare!

  • Pappa Bear
    Äldre 29 Jul 21:58
    #3

    Kul för dig!
    Var själv 22 bast vid första ungen och det var väl en heldel tankar liknande dina innan men som Nybban skrev det känns jäkligt naturligt när den/dom är i famnen.Och all skit i världen känns verkligen obetydlig!

  • trias
    Äldre 30 Jul 23:18
    #4

    men de är ändå nu helt plötsligt "all skit i världen" spelar roll. Innan kunde den lika bra gått under, nu är den helt plötsligt väsentlig.

    fet bra på ett sätt...men jobbigt på ett annat

  • Cerasu­s
    Äldre 31 Jul 09:33
    #5

    Egoism eller inte, jag kände det som ett dånande obevekligt behov. Typ den klassiska biologiska klockan som klämtade. Jag hade när jag var yngre känslan av att jag skulle bli farsa före 25, så nu vid 28 känns det nästan lite som att jag är försenad. Längtar stenhårt fram tills vår lilla kotte föds om knappt två månader.

    Liksom inget som slår den känslan av att "shit! jag ska bli någons farsa!". Bästa känslan jag upplevt tillsammans med kärleken till min sambo.

    Det där med att "all skit i världen" spelar roll har jag känt väldigt mycket av. All jävla elände man ser på tv till exempel kommer åt mig på ett sätt som det inte gjort tidigare. Någon som känne igen det?

    Grattis till TS förresten!

  • trias
    Äldre 31 Jul 13:05
    #6

    Jomen de är exakt de där allt jävla elände på tv radion internet å allt! var dag när man jobbar sitter man å lyssnar på radion om allt som händer å hur mycke klimatet är hotat och allt! stormarna blir fler, vattnet blir varmare, medeciner i dricksvattnet å balblalbla dom bara öser ner mer å mer vilket ger en noll hopp om framtiden tyvär. Men fan gäller väl att bara försöka koppla bort det å leva dagen som den kommer, men tankarna sitter där endå.

    seize the day är väl så man får tänka

  • Cerasu­s
    Äldre 31 Jul 17:09
    #7

    Man får sätta sitt hopp till att våra ungar är smartare än de tidigare generationer som satt oss i den här rävsaxen helt enkelt. Se till att vi lär dem att leva rätt och bra och att ifrågasätta det som skadar andra och planeten.

    Fan det är lätt att sväva iväg lite märker jag.

  • Nybban
    Äldre 31 Jul 17:28
    #8

    När du väl har knytet i famnen glömmer du allt det där elände du hör talas om....

  • trias
    Äldre 31 Jul 22:05
    #9

    heh de sjukt lätt å sväva iväg på de där.
    Jo de är väl de att man får lära dom de "rätta" och hoppas på de bästa.

    men DÅ kommer en annan nojja. Att man kommer bli svenne å skita i allt sånt och bli en av alla andra som inte tänker. Jag menar hur mycket kommer man inte skämmas när man säger till sin unge sen "nä jag körde bil till jobbet" typ. Man är trots allt en i hela skiten också.
    menar hur e min sits nu; volvo, hund, bostadsrätt, flicka å snart min vår lilla knodd.
    Tänk om man själv slutar tänka......
    nä ska återgå till den kära dumburken och se på nyheterna och dricka min coca cola för att vakna imorgon å gasa iväg till jobbet.... heh fan,helvete va illa de e =D

Svar på tråden ett barn till till världen