• Netriosa

Hur långa värkar?

Har glömt bort nästan allt från den förra förlossningen...men hur länge håller en normallång värk i sig?

• Svar på tråden Hur långa värkar?
  • Netriosa

Tack för ditt svar kristin89

Nån annan?

• linus mam

Under latensfasen när du öppnas ca 0-4cm värk ca 30 sek - 1 minut.

Öppningsskedet samt övergångsskedet (till utdrivningsskedet) värk ca 1-1.5 minut

• IntravenösFylletös

mina värkar höll i sig i 30-40 sek, ända fram till krystvärkarna

Work hard, reach your goals.Winners never quit and quitters never win.So let´s get fit or die trying.
  • linus mam

skulle stå aktiva fasen och övergångsskedet

• linus mam

Jag tror mina hela tiden var ca runt 1 minut. Men informationen jag skrev läste jag från ett papper vi fick från föräldragruppen när jag väntade första barnet

• Netriosa

Om inte förlossningen är igång och man ganska ofta på 1-2 dygn får rejäla sd/förvärkar som håller i sig i 1,5 minut, borde man kontakta bm eller förlossningen då?

• linus mam

jag vet inte riktigt, men för endel pågår latens fasen i en veckas tid tills de öppnats ca 4 cm innan de riktiga värkarna sätter igång.

Jag har inte kontaktat BM, jag hade kraftiga sammandragningar hela natten med världens molande värk som inte släppte med hjälp av vila, panodil eller värmedyna. SÅ vi trodde nästan att det hade satt igång, men idag har jag inte haft några sammandragningar alls..

Svar på tråden Hur långa värkar?