• Hannas

Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!

Hej!

Och tack störtis för att du meddelade den nya tråden i gästboken, jag hann redan leta runt alldeles desperat, och tänkte att jag hade tappat bort er för got...

Här är allt som vanligt: ÄL på väntad dag (igår), 2 ggr sex samma dag, varav ett samklimax (jag fortsätter tro att det åtminstone inte försämrarar spermiernas simförmåga...). Noll förhoppningar eller förhoppningarna i taket, beroende på hur ärligt man vill se på saken. Men jag har redan börjat kolla in fertilitetsvården. Det är bara ett par månader tills vi har försökt i ett år.

Men jag har en plan. I vår kanske vi flyttar tillbaka till Stockholm och då skall jag och chippan-tippan vara gravida samtidigt! Vad sägs?
    Jag fick en jäkla Stockholmslängtan när jag träffade min kompis i lördags. Hon är här hemma på semster från jobb som skådis på Sthlm stadsteater. Och vet ni vad: Facit är att mitt liv har blivit tråkigt! Det är fakta. Jag saknar premiärfesterna, promenaderna på söder och natt-bion. (Här kunde någon som känner mig säga att jag ju hatar premiärfester, centrala stan och allt som oftast somnar klockan nio....)
    Men jag tror att det har blivit så mycket fokus på familj, medelålder och pengar-till-hyran på sista tiden att jag börjat längta efter motsatsen. Och det finns inget bättre ställe än sthlm att vara ung o vild och ansvarslös i, tycker jag.

Och fan ta den som kallar detta 30-årskris.

• Hannas

"tappat bort er för goth" skulle det stå. Ni vet, en del blir bergstagna, andra slukade av svarta tonårsmonster.

• Hannas

Ja, alltså, för att rätta till missuppfattningen, så drömmer jag 99% av tiden om hus på landet. (Faktiskt så att vi allt som oftast smygdräglar över annonser på hus i mälardalen...Men säg inte till nån.) Lägenhet suger, men är alldeles bra att ha för en som bara i fantasin har råd med hus. Men just nu, när jag precis umgåtts med världens hottaste storstadspingla, har jag börjat längta efter 20+ och livet i city! (Kanske har jag också kollat på några gamla repriser av "sex in the city"...)
    Men vissa drömmar är bäst som dom är. Det går ändå inte att koppla ihop med ekonomin, barnaskara-drömmar, tre hundar och så lite jobb som möjligt...

Däremot så skall vi definitivt stroppa omkring med våra magar nästa vår, chupsie! Its a deal. Jag tror vi klara irl galant när vi väl kommit över initialchocken och fått åka hem från psykakuten.

• Hannas

ajo igen

chappen - din första mensdag är den dagen det kommer ordentligt med färskt (klarrött) blod, INTE den dagen då dina spottings börjar. Det kollade jag upp med en läkare när jag började få spottings för ett par år sedan.

• Hannas

ajo tredje gången gillt

jag har bara msn hemma.
    men å andra sidan är jag näst sista dagen på jobb!!!!! sen skall lättjan få leva fritt. i varje fall i en vecka.

• Hannas

Aj var vi är...
    VISSA, har SEMEEEEEEESTEEEEERRRRR!
    en halv vecka, men ändå.

Varmt o skönt i Helsingfors också idag. Har shoppat hundleksaker till mitt bebissurrogat och ätit löjligt goda smörgåsar. Bra dag.

puss.

ps. fin sång, chickus-dickus.

• Hannas

Hallå!

Har spenderat helgen på landet med hunden och mina föräldrar. Kan inte rekommenderas. Föräldrar är bra när man kan bestämma sig för att gå hem efter ett tag, det gör man inte i en liten stuga. Enda chansen är en promenad i skogen, men när holmen är så liten att man är tillbaka där man började en halv timme senare, så hjälper det inte mycket... Suck.

Hur är det med er? Smülis, jag håller med Chippan att det var ett tag sedan. Hur har du det?

O ni andra?

Jag har en knapp vecka till bim tror jag, har inte räknat ut exakt och vill inte tänka på det. Så det så.

PUSSAR!

• Hannas

Just de ja chuppan, du testade inte den här månaden. Jag kommer säkert att testa tills jag dör...

Hur lång semester har du haft?

• Hannas

ajo, du e gift o sånt.
    då firar man me resor till plajan. inte så illa.

av rent avund hoppas jag du inte kommer att få dricka vin på resan...

• Hannas

Fy fan.

Jag provade nyss en klänning (som jag skulle ha som brudtärna på ett bröllop i slutet av augusti). Jag såg så jävla äckligt tjock och ful i den att jag nästan började lipa hos sömmerskan som lite sytt om (läs: förstorat) den.

Om jag inte får plus på söndag så tänker jag banta i två veckor före bröllopet. Satans skitkropp.

• Hannas

Jag har inga symtom alls.

Hoppas din mage bråkar för att den har fått besök.

puss

• Hannas

Hej igen.

Är helt förstörd idag. pga att hunden har någon form av magsjuka har jag sprungit ute hela natten, och följdaktligen inte sovit. När jag efter sista turen strax efter sju på morgonen inte kunde somna om så satte jag mig vid datorn istället. Kollade lite olika sidor och sist surfade jag runt på FL. Så hamnade jag i en diskussion som handlade om endometrios. En tjej som hade sjukdomen sade att hon äntligen hade fått utskrivet en värkmedicin som hjälpte mot hennes olidliga smärtor - Orudis. Det är ju samma som jag använder, tänkte jag. Och sen började jag tänka till lite mer. Jag gick in på sidor om endometrios.

1. Outhärdligt stark smärta vid mens
    2. Mycket riklig eller långvarig mens
    3. Vätskefyllda cystor vid äggstockarna
    4. Periodvis kronisk trötthet och återkommande inflammationer i kroppen
    5. Spotting
    6. Lyckas inte bli med barn

Där har ni sex av de vanligaste symtomen på endometrios. Sex symtom som jag har eller har haft långa perioder under de senaste 6 åren.
    Har bokat en tid för undersökning på måndag. Är så jävla jävla ledsen. Endometrios kan vara orsaken till att man inte blir med barn.
    Hittills har jag lyckats hålla någon slags hopp uppe. Nu känns allt bara helt kört.

• Hannas

tack.
    visst har jag varit på vul en massa gånger. gynen har t.o.m. kommenterat mina "fina slemhinnor". Men jag förstod, läste någonstans, att endometrios bara kan upptäckas med någonslags skopi, dvs att man tittar in i buken på riktigt. ?

Testade minus idag.

Hur mår du chipsan?

• Hannas

Hej på er.
    Finns det något mer förnedrande än att gå på gynundersökning till en främmande manlig allmänläkare som du suttit och pratat med i högst tre minuter?????!!!!! Fy fan. Hela jag liksom snor ihop mig till en enda stor knut som desperat försöker skydda den lilla smulan av integritet jag inbillar mig att finns kvar.
    Riktigt jävla vidrigt.

Men vi har nu fått remiss till "barnlöshetskliniken". Ska börja rejäla undersökningar där under hösten. Exakt när vet jag ej, det beror på hur lång kön är...
    Känns både bra och dåligt. Jättebra att komma igång och göra något åt att det inte funkar. Men sorglit att på nåt sätt officiellt höra till gruppen "ofrivilligt barnlösa". Det är liksom spermaprov och insemineringar härnäst...

Kram på er!

• Hannas

Härligt Störtan!
    Hus!
    Vilken dröm! Allvarligt talat. Blir grön.

Det känns som om jag inte gör annat än klagar, men efter två dagar mensvärk, en dag paus och så tre dagar migrän (som alltid kommer när estrogennivåerna sjunker) så är jag lite matt...

Norpan. Din Aina låter fantastisk ju. Du vet väl att aina på finska betyder "alltid". :)

Smulis, grattis till att knyttet börjat röra på sig! Hoppas nackspärren ger med sig nu bara.

O kram på resten också.

s

• Hannas

ÄL/BIM-lista för oss som SKA ha STOR mage 2008!!

Norpan : bim 28/8

Chippie: ÄL ca 29/8, BIM ca 12/9.

Störtis: ÄL 21-27 aug. BIM 8 sept

Hannas: ÄL 25-27 aug BIM ca 12 sept

• Hannas

Hej

lite nere här, efter enormt stressig start på hösten. Skulle inte varit så stressigt om jag inte varit brudtärna på århundradets pedant-bröllop i helgen... Mycket jobb ingen sömn. Men roligt också förstås. Och så allt vanligt jobb på det.

Skulle testa äl, men pga bröllopet så blev det inte av. Utgår från att jag hade äl på lördag, söndag eller måndag. Vi hade sex en gång (ända sexet sedan senaste äl), på söndag eftermiddag.

Vi har också fått tid till undersökning i början av november - sådana är köerna. Just nu känns det som om jag inte bryr mig om något som har med det här att göra, men det är klart jag gör. Är väl en överlevnadsinstinkt.

Smülis. Jag har också skolat in barn - det är känslofyllt. Roligt att Lina trivs.

Kram på alla!

• Hannas

Chippan.
    Du kan trösta dig med att jag också jobbar BÅDE lördag och söndag. Vi har nypremiär på måndag så vi repar hela helgen. Börjar känna av att det inte blev någon semester - bryr mig farligt lite om något alls som har med jobb att göra...

Gläder mig dock åt underbara friska och fuktiga höstmornar i skogen med Kasper. Det är underligt, där bland stockarna, mossan och de droppande träden och med en hund skuttandes vid sidan, känner jag mig duktig och älskad. Ingen stress, inga plikter, ingen sorg och inga krav.

Bim-lista kanske?

Jag har bim vid fullmåne, har haft det de senaste tre månaderna redan :) Jag inte bara blöder, jag ylar också...

BIM-lista för strävare:

Hannas - tisdag 11.9

• Hannas

nej nej.

jag finns här. trist o grå tant som ska få mens. jag är ju tvungen att testa varje månad på bim, eftersom jag behöver äta starka värkmediciner, och då måste jag veta att värken som börjar smyga sig på handlar om mens och inget annat. så inget plus den här gången heller.

men vad väntar man sig mer vid det här laget?

vet ni, det är hemskt, men jag kan inte glädjas åt andras barn mera alls. jag vill inte träffa barn. blev så fruktansvärt ledsen av att träffa min snart ettåriga gudson härom dagen, att jag bara ville försvinna. och då är mamman en av mina allra närmaste vänner... Men det ÄR INTE OKEJ att inte bli glad av barn. det är inte tillåtet. men så är det. jag vill inte se barn.

Svar på tråden Kämpartjejerna! Världens goaste tjejer! Pöss!