• Mammatilltretroll

Peeling som fungerar på Rosaceahud?

Jag lider av Rosacea och har inte hittat någon peeling som min hud kan acceptera..
    Så jag undrar om någon här som också har Rosacea kan rekommendera en bra peeling?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Peeling som fungerar på Rosaceahud?
  • isefisen

Hej

mary kay har en serie som du kan testa
    kontakta närmaste konsult så kan du testa kostnadsfritt!

MVH
    Elisabeth

• Fredrika1

Jag har oxa rosacea och den blev annu varre efter Mary Kay, sa var forsiktig med den serien.

Jag anvander just nu Exuviance som ar ett hudvardsmarke med AHA-syror i, med peel-effekt. Det funkar jattebra pa min hy.

• Fredrika1

Peeling-produkter i sig ska man vara forsiktig med nar man har rosacea och absolut inte anvanda for ofta.
    De finns peelingar som inte innehaller korn, utan verkar "upplosande" pa huden och ar darfor snallare mot hyn. Jag vet inte vad det heter pa svenska. Men fraga pa Kicks eller motsvarande sa kan dom ge mer info.

• isefisen

Hej

det måste vara timewise du menar men det finns en serie som heter basic som jag använder den är super med just rosacea

hoppas att du hittar det bästa för just dig en sjukdom är olika på alla människor
    kram

• olpansfamilj

Jag använde excuviance och serien var väl så där, efter två års användande vart min hud bara torr och fnasig. Hade likt förbannat problemen kvar.

Testade mary kays basic serien (absolut inte timewise) den som är till sensitive. Observera att mary kay har olika sensitive serier. Testade mig fram och hittade en super kombination tillslut!
    Nu är jag helt symptomfri. Har inte haft ett enda utslag på över ett år! Jag har även tagit ipl behandligar mot hettan. Mary kays har en grym ansiktsmask med korn i! Den är så mild att jag kan använda den ofta!
    Om du är intresserad av mina val inom mary kay så hojta till....

• Fredrika1

Det var Mary Keys basic-serie for kanslig hy som jag anvande. Min hy blev inte sig lik efter det...
    Men det ar ju bra att du antligen hittat en serie som funkar for dig, for det ar ju inte latt i hudvards-djungeln.

• olpansfamilj

jag kan inte heller använda allt från basic sensitive serien utan jag har mixtrat min egen hudvårdsprogram...Alla är vi ju olika men mary kay är väldigt populär just i usa mot rosacea,faktiskt störst på hudvård i världen just nu....och den som fick bäst i test på rosacea hud enligt en amerikansk test...blev själv nyfiken och testade och vart supernöjd....

• Pokergirl

Exuviance ska vara bra produkter för rosacea, gå till en salong som säljer märket och be om lite prover.

• olpansfamilj

jag har hur mycket som helst just excuviance produkter hemma=) Min kusin är gift med en av dom som sitter i excuviance styrelsen. Produkterna är jätte bra, men tyvärr tålde jag inte dessa tillslut. Blev för starka. Tar dock deras hudvårdsbehandlingar på salong....
    Till dom som excuviance passar är den grym!!!=)

• Vero

Jag är Mary Kay konsult och skulle inte rekommendera peeling till en rosacea-kund över huvudtaget. Rengöring (med små snälla vaxkulor i som mer masserar huden än peelar) och en bra fuktkräm tycker jag du ska satsa på.

The impossible just takes a little longer
Svar på tråden Peeling som fungerar på Rosaceahud?