• Kristin89

Nått bra om Jehovas

Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?

• Svar på tråden Nått bra om Jehovas
  • Vibban01
    Nerfherder skrev 2014-10-05 14:58:39 följande:
    Jasså, är jag så obekväm för dig. Kan inte du hålla dig till Jehovas då ist...
    Var skrev jag att du var obekväm ?

• Filip1990
    Vibban01 skrev 2014-10-05 14:11:20 följande:

Ja om man tar ställning för Jehova, då har man gjort ett val.
    Matteus 7:14
    men trång är den port och smal den väg som leder till liv, och få är de som finner den.

Finns många andra att umgås som har ditt intresse

Barn som föds in i sekten har inget val. Och vill de lämna den så överges de också ofta av sina familjer.
  • Vibban01
    Filip1990 skrev 2014-10-06 21:03:45 följande:
    Barn som föds in i sekten har inget val. Och vill de lämna den så överges de också ofta av sina familjer.
    inte, jo de har ett val, alla står för sitt val. jag vet många som valt att inte bli ett Jv , däremot om man gjort ett val att bli Jv, då får man stå för det om man gör grova överträdelser utan att visa ånger, annars är det så att det är bara att stanna hemma.

Vad har du gjort mot Bibelns moral ?
  • Filip1990
    Vibban01 skrev 2014-10-06 22:09:48 följande:
    inte, jo de har ett val, alla står för sitt val. jag vet många som valt att inte bli ett Jv , däremot om man gjort ett val att bli Jv, då får man stå för det om man gör grova överträdelser utan att visa ånger, annars är det så att det är bara att stanna hemma.

På vilket sätt har de ett val? Det finns vittnen som berättar om oerhörd press från familjen.

"Överträdelser, ånger..." vad är det för snack?

Och vad menar du med "vad har du gjort mot Bibelns moral"?

Vilken Bibel förresten, grundtexterna eller era förfalskade varianter av dessa?

• Nerfherder
    Vibban01 skrev 2014-10-06 22:09:48 följande:

Du framstår som mer och mer sekteristisk och troende. Bibelns moral? Du fattar att inte alla tror på bibeln? Och snälla, sluta släng bibelcitat i ansiktet på oss...
  • Vibban01
    Nerfherder skrev 2014-10-07 07:29:52 följande:
    Du framstår som mer och mer sekteristisk och troende. Bibelns moral? Du fattar att inte alla tror på bibeln? Och snälla, sluta släng bibelcitat i ansiktet på oss...
    Ol. då skiljs våra vägar här.
  • Vibban01
    x skrev 2014-10-07 15:07:03 följande:

Ojdå, jag är tydligen obekväm för dig. Har du läst vad tråden handlar om?

Det positiva är att de är ärliga, står upp för Jehova. håller sig till sanningen e t c
  • Nenne666

Nej det finns inget positivt.

• Nerfherder
    Vibban01 skrev 2014-10-07 16:50:46 följande:
    Det positiva är att de är ärliga, står upp för Jehova. håller sig till sanningen e t c
    Sanningen? HAA AHAHAHHAHA
Svar på tråden Nått bra om Jehovas