Inlägg från: jenni82 |Visa alla inlägg
  • jenni82

någon med erfarenhet av tamråttor?

någon som har koll?
    har nämligen två råttisar(killar)som bråkar. den ena spöar på den andre som är försiktig och blyg. och nu har han fått ett sår på halsen

• Svar på tråden någon med erfarenhet av tamråttor?
  • jenni82
    Gumlan skrev 2007-07-28 22:52:14 följande:
    det där stämmer itne alls.. kan säkert finnas några få som gör så men då är det ju något fel i huvudet på dom och det är itne vanligt! om alla dina varit sådana har du haft en väldig otur elelr så mådde dom inte bra!till TS - hur gamla är dom? har dom alltid varit såhär? Jag har haft så mycket råttor att jag tappat räkningen på typ 30 Hade ett par råttor som var sådana, det var 3 bröder, den ena var ganska aggresiv och en annan jätte försiktig så den aggresiva brukade hoppa på den försiktiga och bita dena massa :( tillslut fick den flytta in hos 2 andra hanråttor och det funkade prima
    de är 7-8 månader ungefär. de gnabbas och det pips men nu har den ena ett sår på halsen... vet inte riktigt hur jag ska göra.
    jag övertog de för cirka två månader sedan.
  • jenni82
    Gumlan skrev 2007-07-28 23:34:04 följande:
    har dom stor bur och sysselsättning och sådär? annars kan dom bråka av tristess. gör nått kul till dom, ja brukade hänga tyger som hängmattor i burarna :D mycket populärt! Ge det lite tid, tror inte du behöver oroa sig att dom ska bita ihjäl varandra, tror det är extremt ovanligt!
    de har hängmatta och rep och så. hänger in äppelkvistar och så mellan varven.
    det är just att blygakillen har fått ett sår på halsen som jag oroar mig lite för. och just pipandet. men jag får avvakta och se. i värsta fall så får jag separera dom.
    drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
Svar på tråden någon med erfarenhet av tamråttor?