• Mama72

Huggies blöjor...

Såg att de skulle börja sälja Huggies blöjor i "min" affär. Någon som har erfarenhet om dom och vill berätta lite? Är som bra? Prisvärda? Hur är dom i jämförelse med andra blöjor, då främst Libero och Pampers?

Berätta gärna om dina erfarenheter...

• Svar på tråden Huggies blöjor...
  • 070220

Min dotter är inte alls lika röd av huggies! Tycker de är bra, för de går högre upp på ryggen. Dessutom klarar hon sig hela natten med samma blöja.
    Men alla barn är ju olika, så man får prova sig fram.
    Fick tipset att känna i (!) blöjan för att se hur det kändes för bebisen. Vått eller torrt...
    Och Huggies var mycket torrare efter en hel natt än pampers!

Stolt mamma till världens bästa Elin ~070227~
  • Ciliaja

En jag känner köpte dem till sin pojke och dem är så kassa..jobbiga knäppen också.

• Mama72

Igår skulle jag då köpa ett paket Huggies för att prova och bilda mig en egen uppfattning... men givetvis var dotterns storlek slut. Så vi får prova dom vid ett senare tillfälle...

• Carola29

Jag tycker dom är helt ok,men lite smala dock,våran tös väger dryga 10kilo,o storleken 7-14kilo är ganska så små,men blöjorna är helt ok o har bra uppsugningsförmåga tycker jag.

• Mandy

Mycket bra blöja! Vi använder de endast. Är ju så mkt billigare än Libero och pampers och minst lika bra. Min dotetr är ganska så rund och dom passar.

• ejja81

libero å huggings är bäst,,  jag har haft dessa i några dagar,,å har då inte blivit blöt på bodyn så fuktig som dom annars kan bli   å då kör jag bara med libero annars,,,så dem är super huggings

• eriXa

Tycker de klumpade sig jättemycket, och sedan var gossen nästan alltid fuktig i rumpan, även fast blöjan inte var särsklt blöt...

• violis

Allt beror eg på barnet! Hur barnet är "byggt" vilken blöja som passar bäst...har provat huggis nå´n gång och tyckte de var ok..nu har jag haft barn med känslig hy och exem så jag har mest anv libero då de inte inehåller lotion(kommer inte ihåg hur det är med huggis)
    På jobbet har vi anv libero till de mindre barnen och euroschopper till de större/icas egna och jag tycker de varit bra som dagblöja.
    Har även jobbat på fsk i kommuner där föräldrarna själva fått ta med sig blöjor själva och då provat "alla" sorter de flesta är likvärdiga (åtmimstone på dagen)MEN det finns inte två föräldrar som tycker samma "jag har bara libero på NN det är det enda som håller tätt pampers sitter inte alls bra" "ja jag har bara pampers på XX Libero läcker hela tiden"Osv osv....

• Bina75

Vi får röd stjärt direkt av huggies och den håller inte torrt, blöt hinna som alltid ligger på trots täta byten. Huggies är då dyrare än libero i U-Väsby där vi bor. Mindre pkt med färre antal blöjor, vid styckepris kontroll så är de några ören dyrare men betydligt sämre tycker jag.

Libero håller vårat barn betydligt torrare och huggies klumpar och delar sig också på ett dåligt sätt, det gör inte libero vilket är jätte bra.

Näää, huggies är en dålig blöja och jag kommer inte att köpa dem igen.

Konstigt att det är så olika upplevelser egentligen, vi byter blöja 2 1/2 timmes mellanrum, ibland var 3:dje timme (bajsblöjja byts direkt förstås) med libero. När vi testade huggies var vi tvugna att byta 1 1/2- 2 timmar emellan på kissblöjan.

• MeanJean

Nope, tycker Huggies är skitkassa. Köpte byxblöjan till 2-åriga sonen och han använde dom en natt och han var genomblöt på morgonen så nu är det bara Libero på natten. Blöjan verkar rätt smal mellan benen efter att den har suttit på en stund så ibland läcker bajset ut på sidorna i benen så den verkar inte klara av att hålla emot så mycket skit som Libero. Plus att sömmen i sidorna lossnar för lätt. Jag har dragit sönder flera blöjor när jag ska ta på dom på sonen.
    Enda fördelen är precis när de har tagits på, då verkar de sitta jättegott o det ser skönt ut. Men efter ett par timmar så... Använder dom bara som byten på dagis numera, då de sitter en till två timmar.

Enligt reklamen har man pengarna-tillbaka-garanti på Huggies. Hur reklamerar man dom?

Jag behöver inte inledas i frestelse - jag kan gå själv....
  • Mellsan666

har funderat på att testa dom just nu använder vi libero vilket fungerat bra aldrig läckt,
    men när ja skulle ta ett packet i affärn insåg ja att de var mkt dyrare dom vi använder,
    så eftersom libero funkar bra för oss avstår jag nog........

• lindalake

midi funkar jättebra på min pojk. Det läckte lite (tror jag) första natten, då var det efter 12 timmar. Annars, ingenting. och han har inte blivit nåt röd så de funkar bättre än libero och euroshopper.
    Minus på att "knäppena" faller in mot mitten så det blir svårare att göra ett litet stängt paket av blöjan och att de känns pappriga som pampers.

• Bzanna

Köpte Huggies till min son för ett par dagar sen. Provade de först på dagtid, för att kolla, liksom. Det första som slår mig när jag öppnar paketet, är hur lika Willys nyare blöjor´de är!
    Hursomhelst, så funkade de jättebra, de går upp långt på ryggen - men man får spänna på ett visst sätt när man ska stänga blöjan, iaf på Mio för han är rätt smal.

Igår provade vi de första gången på natten, även det funkade bra! Innan jag ens hunnit upp med honom för att byta nattblöjan, hann han även bajsa i den - och även då höll det tätt. Så, enligt mig, en jättebra blöja!

♥ Anna, mamma till lilla, saknade *Youlina* 050403 & numer även lille, levande Mio 070426 ♥
  • Snarkofagen

Har inte läst hela tråden.

Gillar Huggies för att de håller tajt kring ryggen. Däremot tycker jag de känns pappriga och hårda (använder Pampers i vanliga fall). Tycker de är lite snåla kring benen, d v s upplever att det blir tajt kring låret. Svårt att få till låsningen på ett bra sätt.

Prismässigt kostar de lika mycket som Pampers och Libero i de affärer jag handlat (ICA och Coop), 95 kr/paket.

• L E E

Min sambo köpte ett paket för att vi tänkte testa dom! Vi kör med up n´go. Jag är jättenöjd! Dom sitter jättebra på min dotter!! Men det är ju naturligtvis olika på olika barn!!

• getingmidja

Vi är jättenöjda med Huggies!

När dottern var nyfödd läckte alla andra blöjor kiss antingen från rygg eller sida (fråga mig inte hur), det funkade inte med Pampers, Libero, Ica mfl.
    Provade till slut Huggies och problemet upphörde.
    Numer funkar de flesta märken, men eftersom jag tycker Huggies är bra så fortsätter vi med dem.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Eli06

Av alla blöjor jag testat så är Huggies absolut bäst! de har ALDRIG läckt, håller en hel natt, inga röda utslag och bra pris också!!
    Testat MÅNGA olika slags blöjor och de är helt klart bäst!

Svar på tråden Huggies blöjor...