• rekmat

Snus...

Jag kan inte sluta snusa! Jag är i v.10 och VET att det inte är bra på alla sätt och vis, men kan inte låta bli! Visserligen har jag minskat, men vad hjälper det?! Är det någon som har tips eller ideér om hur man skulle kunna lyckas lägga av?

• Svar på tråden Snus...
  • Mickis74

Tydligen finns det nikotinfritt snus.......kanske värt att testa??

• Smilie

Det finns nikotinfritt snus att köpa i Norrland ,
    Ring ICA Vemdalen dom har det, dom kanske kan skicka efter
    du skickat pengar...
    Du klarar det
    kram

• atopia

Jag slutade själv att snusa samma vecka som jag fick reda på att jag var gravid.
    De två första dagarna gick jag omkring som ett monster och ville ha nikotin men på tredje dagen så var det bara vanan jag saknade och då började jag med nikotinfri snus. Det funkade alldeles utmärkt och jag har inte haft ett enda återfall trots att jag älskar att snusa.

Lycka till!

• justina83

hej rekmat!!!
    har precis samma problem som du!!!
    dessa nikotinfria snusar heter choice. på www.no-nico.se kan du se var de finns att köpa närmast dig. de har fungerat ganska bra för mig... om du kommer på någonting som fungerar ännu bättre får du gärna höra av dig! lycka till!!!

• Lilla Linnéa

Ja testa det nikotinfria snuset! Kanske går det att beställa på internet???
    Hon som har uppfunnit det nikotinfria snuset kunde heller inte sluta snusa när hon var gravid. Kan vara värt att testa.

• Jessie

Hejsan!
    Konstigt det där hur olika det är.. Jag har själv snusat i många år och nu när jag blev gravid slutade jag direkt inte har det varit lätt men det går bara man ger sig ... på det. Dock innnan jag blev gravid gick det aldrig hur många ggr jag än försökte..
    Jag har inget direkt tips mer än att tänka på att bebisen far illa av det och hhur gott man själv tycker det är så gör inte lillen det.
    Stor lycka till!!!!!!
    kram

• vist

Här är en till tjej som har snusat hur många år som helst & nästan alltid haft en under läppen. När jag fick redan på att jag var med barn, så hade
    jag 3 st portion kvar. Jag bävade verkligen hur det skulle gå, om jag verkligen kunde hålla mig. Jag har försökt förrut utan reslutat. Nu har jag
    inte snusat på över 1 vecka och har inte ens känt något sug. Har inte ens klättrat på väggarna.
    Håller verkligen tummarna för dig att det kanske hjälper med choise...

Kram!

• ekko

Jag tycker att ni är jätteduktiga som klarar att sluta så lätt!! Själv har jag dragit ner till 2 mini-portionssnusar om dagen, men det går mycket choice! Snart är jag helt snusfri!! Lycka till allihopa!

• FloJo

Jag vill lämna min fulla förståelse! Känner mig som en stoppad korv! Snuset är ju både fantastiskt gott mmmm och dessutom funkar ju magen mycket bättre! Har varit nikotinist i 15 år så kroppen är mycket van.

Fruktansvärt svårt med abstinens och så. Jag har bestämt mig för att en långsam nedtrappning är det mildaste alternativet. Hur reagerar fostret om hela kroppen går i konvulsioner av abstinens? Kan aldrig vara bra.

Självklart måste man ju sluta! Låter det dock ta sin lilla tid. Är också nere i två miniportioner om dan (och får hålla i impulsen hela tiden). Kanske beror det på att jag inte förstått riktigt än, har inte sett eller varit på något BM-besök eller ul/vul än. Sen blir det nog svårare att låta impulsen vinna! )

• anos

Personligen tyckte jag inte att det nikotinfria snuset var någon hit. Jag snusade tre månader in i graviditeten innan jag slutade, men nu är jag snusfri, men längtar mig fördärvad tills bebben, som inte kommit ut ännu, slutar amma så att jag kan börja om att snusa!!
    Jag använde mig av hushållspapper eller servetter som jag formade till en snus och lade under läppen som kompensation. Blev lätt retade för det på jobbet, men det funkade!

Svar på tråden Snus...