• Copy Cat

Svårt att bli gravid + upprepade missfall, någon som har erfarenhet av akupunktur?

Jag har två riktigt stora bekymmer. Jag har svårt att bli gravid och när jag väl blir gravid (efter ett år) så får jag missfall (v 8 och v 7). Jag har läst att en hel del blir hjälpta av akupunktur för att på så vis öka fertiliteten och därav "lättare" kunna bli gravid, men hur är det med upprepade missfall? Någon som har blivit hjälpt av akupunktur??

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Svårt att bli gravid + upprepade missfall, någon som har erfarenhet av akupunktur?
  • Truls06

Det låter som mig....Vi har svårt att bli gravida + mår suuuuuuper illa under graviditeterna + får missfall i v13.

Jag testade akupunktur sist och blev gravid direkt. Jag fortsatte dock inte med den efter det så jag vet ju inte om det hjälper mot missfallen.

Lycka till!

• Fleene

Samma sak här ? Tar lång tid att bli med barn och det slutar med missfall. 3 missfall i v. 9-12
    Min Gynekolog föreslog att jag skulle prova med akupunktur innan min senaste graviditet. Fortsatte inte när jag väl var gravid ? verkar som alla har olika teorier ? vissa akupunkturister tycker att man ska låta bli till efter v. 12 ? Andra tror att det kan hjälpa mot missfall.
    Lycka till!!!

• ankan

Hej Copy Cat. Jag har samma problem. Efter fyra års försök har vi blivit gravida 4 ggr och samtliga har slutat i mf, eller rättare sagt tre av dem i ma (missed abortion). Graviditeterna har förmodligen stannat av i v.6-8 samtliga ggr. Har idag blivit skrapad efter senaste missfallet. Det var 1,5 år sedan jag var gravid före detta mf och blev troligtvis gravid denna gång tack vare akupunktur. Akupunktören sa att jag hade dålig energi/dåligt blodflöde till livmoder och njurar och att det var det som ställde till det. Jag blev gravid månaden efter jag började med nålarna! Nu gick det som sagt var inte så bra, men jag tror att min kropp inte producerar tillräckligt med gulkroppshormon pga av för tunn livmoderslemhinna (vilket också gör det svårare att bli gravid då ägget inte fäster vid för tunn slemhinna). Så inför nästa graviditet ska jag ta hälsokostpreparatet Membrasin som stärker slemhinnor i kroppen. Jag ska dessutom ta naturligt progesteron f o m äl fram till v.12 och gå på akupunktur. Vet inte om man ska fortsätta med nålar om man är gravid. Har också hört olika om detta. Min akupunktör tycker inte det i alla fall.
    Hoppas att du blev hjälpt av detta och lycka till/Ankan

• brokenheart87

hej ankan tänkte bara fråga dig kommer du köpa naturlig progestrone från apoteket eller??? är det recept belagd???

• brokenheart87

förlåt, vill lägga till att jag hoppas verkligen att alla vi som kämpar lyckas snart, har själv tänkt på akupunktur däremot har jag alrdig fått missfall för att jag har aldrig fått ett plus, hos vem har ni gått? känner ni till nån i stockholm som e bra???

• Skeppet

Jag har haft 2 missfall och inför den tredje graviditeten gick jag på akupunktur både före och fram till vecka 20. Min graviditetet har ännu varit helt komplikationsfri utan blödningar. Är i v. 29 nu och hoppas att det hjälper dig med. Kram Skeppet

• SophiaLa

Hej,

Jag har bokat in mig hos Marietta Thunström www.akupunktur.se enligt henne så kan det absolut hjälpa med akupunktur vid upprepade missfall. Jag tycker att det är värt ett försök.

Lycka till.

• Copy Cat

Nu sista gången jag blev gravid så gick jag på akupunktur och tror helt klart att det var det som gjorde att jag blev gravid. Jag har nu börjat med akupunkturen igen och hoppas att hon kan hjälpa mig med de upprepade missfallen. Tänkte också prova örter och se om det ger någonting.

Tack alla ni som delat med er av era egna erfarenheter!!! Lycka till med bebisverksdagen. Själv tänkte jag försöka komma i harmoni igen efter missfallet och sen är det nya tag som gäller=)

Kram på er alla!!

Svar på tråden Svårt att bli gravid + upprepade missfall, någon som har erfarenhet av akupunktur?