• JozephineEriksson

Blir JÄMT orange i håret !!!!

ämt när jag blonderar mig blir jag orange i botten. Vad kan man göra? Har testat silver schampoo men då blir jag lila/grå ful ton i håret..
    Finns det nå bra på en frisörsaloong?
    Nu har jag haft det i håret i över en timme utan att det blir nå bättre. SUCK!
    Så har jag haft det i topparna i 15 minuter (där jag redan är blond) Kan man bli orange där då också? Fast jag redan är blond där???? Snabbt svar på den frågan tack!

• Svar på tråden Blir JÄMT orange i håret !!!!
  • Muppet

Jag tog silverblond, MEN bara i typ 10 minuter så den här gula tonen försvann, det bliev skitbra!

• meic

vad använder du för blondering?

• JozephineEriksson

Schwartskopf 5-7 nyanser.

• meic

Jag använde också en liknande när jag tog bort min färgade hårfärg, är typ råttfärgad egentligen... och sen när jag då blev gulaktig, men fått bort de mesta pigmenten så gick jag över till Jane Hellen Mood nr 102 pärlblond, den ljusar upp ca två nyanser men tog verkligen bort allt gult på mig! Sen tar jag den ca var 6e vecka nu i rötterna och drar ut lite i längderna. Rötterna blir inte gulaktiga alls och är bara något svagt mörkare än längderna, vilket bara är snyggt tycker jag! Så att det inte ser så plastigt ut. Jag köper den på Rusta för 29kr...

• Nevada

Jag använder också pärlblond efter ultrablond..Jane hellens.. skitbra verkligen!
    Bästa färgen för mitt hår iallafall. Och billig

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren !
  • JozephineEriksson

Tack för tipset! SKa testa det nästa gång.. Nevada: Har du först Ultrablond an jane hellen sen Pärlblond efteråt?? Hur länge sitter det i då?
    Jag blev inte så värst orange! Fattas bara annat när jag hade det i 1.5 h !!!

• Nevada

Yes, först 4 paket ultrablond hehe, sen sköljer jag ur. Ser det för gult ut (vilket det tyvärr oftast brukar göra) så har jag i pärlblond i 5-max 10minuter. Då blir det bra

• MeandHim

VARFÖR sätta i topparna om du redan är blond där? Du förstör kvalitén mkt mer PLUS att utväxten ser äänu orangeare ut.

Det finns nyanseringar på salonger (inte att köpa dock) men dom gör underverk.
    Vet inte hur många tjejer jag räddat genom åren och jag har haft dom värsta "fallen"
    Ta en pärlblond med lite ask, helst lila pigment i, det tar bort det gula. Är det jmörkare än ljustgult hjälper inte silverschampo.

Testa däremot Loréals shine blond balsam, skiiitbra! /frisören

• Nevada

Jane hellens pärlblonda är ju ask ton.. ;)

• JozephineEriksson

Man vill ju vara så blond det bara går =) Och det blev jag idag

• Nevada

Vad bra att det blev bra till slut då

• Matilda07 och Moa08

Jag använder Loreals Shine Blonde shampo (finns bara att köpahos frissan) och det är superbra! Jag blir också grå av vanligt silvershampo men inte av shine blonde shampot, fast det också är ett slags silvershampo. Det ger bara en "ren" ljusblond nyans i håret..rekomenderas verkligen!!

• JozephineEriksson

Ja hoppas inte håret tog så mkt stryk av att bli blonderat nu. Brukar bara ta i botten, var kanske ett år sen jag gjorde hela håret... Men ville så gärna bli ljusare!

Svar på tråden Blir JÄMT orange i håret !!!!