vätskedrivande.....
hjälper vätskedrivande medel med att gå ner i vikt?
tips på några bra?
hjälper vätskedrivande medel med att gå ner i vikt?
tips på några bra?
Hejsan!
Vätskedrivande tabletter ska man ta om man av olika anledningar samlar på sig vätska i kroppen till exempel om man har hjärt- eller njursvikt. En fullt frisk person ska inte ta sådana mediciner, de hjälper en inte att gå ner i vikt varaktigt utan man tappar bara vätska och salter ur kroppen. Det som däremot kan hända om en fullt frisk person tar dessa läkemedel är att man tappar så mycket vätska och salter att man blir mycket allvarligt sjuk! Nej vill du gå ner i vikt satsa på bra mat och motion!
Lycka till!
det kan rent av vara farligt för en fullt frisk person att ta såna tabletter o det hjälper ju itne på sikt för viktnedgång heller
ok tack,har köpt sådana idag får se om d hjälper.
anledningen att jag vill testa e inte för att gå ner i vikt,dte vet jag att d bästa sättet e rätt mat + motion
utan så fort jag ätit nåt eller druckit nåt kvittar vad d e,kan vara vatten jag druckit,sallad jag ätit, så sväller jag upp!
ser ut som jag e gravid i 5-6 månaden..
vill testa vätskedrivande för att se om d hjälper,,har testat d mesta men inget hjälper..
mary k skrev 2007-07-30 14:15:05 följande:
detta e örter så d e inte så farligt
Men snälla nån, du är nog helt fel ute nu.
"utan så fort jag ätit nåt eller druckit nåt kvittar vad d e,kan vara vatten jag druckit,sallad jag ätit, så sväller jag upp!
ser ut som jag e gravid i 5-6 månaden.."
Låter som allvarligt störd kroppsuppfattning. D.v.s. anorexia. Äter du bara ibland? Man brukar göra det regelbundet.
Om du däremot samlar vatten i kroppen på riktigt, då ska du gå till en läkare.
Ansamling av vätska i buken är ett symtom vid leverproblem. Det är allvarligt. Men den vätskan brukar inte komma och gå.